Gigantikus üzletet kötött a Tesla a világ egyik legnagyobb olajipari cégével

elektromos, autó, akkumulátor, tesla
Tesla Supercharger at a gas station in Katowice, Poland on October 9, 2021. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
100 millió dolláros (nagyjából 37 milliárd forintos) üzletet kötött a BP és a Tesla. A megállapodás értelmében az elektromos járműveket gyártó vállalat Supercharger töltőállomásokat telepít az olajipari vállalat hagyományos töltőállomásaira Amerikában, illetve az olajvállalat arculata alatt üzemeltetett töltőállomásaira.
Vágólapra másolva!

Az üzletről a Yahoo-n lehet olvasni. Eszerint a töltési technológiát, lényegében a gyorstöltő-állománsok hardverét a Tesla fogja szállítani a BP-nek, de azok a BP saját márkájának arculatával, Pulse néven jelennek majd meg az állomásokon.

A Tesla gyorstöltőit szerte az Egyesült Államokban telepítik a BP állomásaira. Ez az első alkalom, hogy a Tesla megoldását elektromos járművek töltésére szolgáló, független hálózat kialakítására használják.

A hírt közlő portálókon számos hozzászóló oszotta meg véleményét azzal kapcsolatban, hogy az elektromos autók egyik meghatározó gyártója nagy olajipari céggel kötött megállapodást. A hozzászólók többségének véleménye szerint

csak idő kérdése volt, hogy a nagy olajvállalatokhoz tartozó töltőállomásokon megjelenjenek az elektromos töltők.

Ez ugyanis az olajcégek részéről üzletileg érthető, racionális döntésnek minősül, hiszen a vállalatok egyre nagyobb érdekeltségekkel rendelkeznek az elektromobilitási iparágban.

Tesla Supercharger egy katowicei töltőállomáson Forrás: NurPhoto via AFP/Jakub Porzycki/NurPhoto/Jakub Porzycki

A Cox Automotive Reuters által szemlézett jelentése szerint az Egyesült Államokban a harmadik negyedév igen jó eredményeket hozott az elektromos járművek piacán: az eleadások közel 50 százalékkal voltak magasabbak, mint az előző év azonos időszakában.

Az összes autóértékesítés 7,9 százalékát az elektromos meghajtásúak tették ki ebben a periódusban, ami rekordot jelent.

A Tesla továbbra is őrzi meghatározó pozícióját a piacon: bár az év első negyedévében 62 százalékát uralták annak, most pedig csak az eladások 50 százaléka volt hozzájuk köthető, addig júliustól szeptemberig így is 300 ezer járművet értékesítettek.

A BP célja, hogy 2030-ra globálisan 100 ezer elektromos töltőállomással rendelkezzen.