Merénylet a reklámok ellen

Vágólapra másolva!
Nagy felzúdulást keltett szakmai körökben a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvényhez benyújtott új fideszes módosítóindítvány. A Babák Mihály nevével fémjelzett javaslat szerint bármilyen tájékoztatás, tehát egy újságban megjelent gazdasági hír is reklámnak minősül - következésképpen adóköteles -, amennyiben akár egyetlen cég neve is megjelenik benne.
Vágólapra másolva!

Babák Mihály "közönséges merényletet" követett el reklámszakmával szemben, amikor benyújtotta módosítócsomagját - állítják lapunk által megkérdezett hirdetési szakértők. A képviselő úgy módosítaná a jogszabályt, hogy lehetővé válna a jogsértő reklámot tartalmazó sajtótermék bezúzása. Egy másik javaslata szerint minden olyan reklámot be kell majd tiltani amely alkalmas szexuális ingerkeltésre. Vagyis ezen az alapon a továbbiakban sehol semmilyen formában nem lehetne reklámozni például női fehérneműt.

Az Önszabályozó Reklám Testület épp ezért hevesen tiltakozik az új módosítócsomag ellen. Úgy vélik, amennyiben elfogadják Babák képviselő "ötleteit" akkor - mondhatni - lehetetlenné válik az érdemi újságírás. Innentől kezdve ugyanis, bármilyen szerkesztőségi anyag, amelyben megjelenik egy cég neve, gazdasági reklámnak minősülhet. Ami pedig a bezúzásokat illeti, a testület szerint a tervezett módosítások következtében könnyen előfordulhat, hogy egy magazint még megjelenése előtt megsemmisítenek. A szexuális reklámok újbóli szigorítása következtében pedig a ma futó reklámok döntő többségét már holnap nem lehet közzétenni. Ugyanakkor a szöveges szextelefonos hirdetéseket továbbra is meg lehet jelentetni - következmények nélkül.

Szilágyi Béla

(Magyar Hírlap)