Tavaly 8,4 százalékkal nőtt az Audi árbevétele

A Volkswagen-csoportba tartozó vállalat 2000-ben 653 404 autót adott el világszerte. A német piacon ugyan 7 százalékot csökkent az eladott autók száma, de a piaci részesedését így is 0,1 százalékkal növelni tudta. A cég legfontosabb exportpiaca továbbra is az Egyesült Államok maradt, itt 21,9 százalékkal sikerült növelni az eladást.

A tavalyi évben 8,4 százalékkal 32,1 milliárd márkára nőtt a német Audi autógyár árbevétele - közölte csütörtökön a cég. A részletes profitadatokat március végén teszi közzé a Volkswagen-csoportba tartozó vállalat.

A csütörtöki adatok szerint az Audi tavaly 653 404 autót adott el világszerte, 2,9 százalékkal többet, mint 1999-ben. A német piacon ugyanakkor 7 százalékkal 239 644-re esett vissza az értékesített autók száma. Az Audi ezzel együtt is 6,8 százalékról 6,9 százalékra növelte részesedését a német piacon, amelyen a többi autómárka iránt is csökkent a kereslet.

A többi európai országban 0,1 százalékkal, az Egyesült Államokban - a cég legfontosabb exportpiacán - 21,9 százalékkal sikerült növelni tavaly az eladott Audik számát. Az autógyár csütörtöki közleménye szerint az értékesítés terén idén is kétszámjegyű bővülés várható Amerikában.

A vállalat 2005-ig 17 milliárd márkát szán fejlesztési beruházásokra, ennek 70 százalékát új termékek kifejlesztésére költi.

A VW papírjainak árfolyama a frankfurti tőzsdén 0,89 százalékos emelkedéssel 55,62 eurón zárt a csütörtöki kereskedési napon.

(MTI)

Ajánlat:

Audi