A Volvo nettó bevétele a második negyedévben 1,36 milliárd svéd korona (127 millió dollár) volt az egy ével azelőtti 1,89 milliárddal szemben, bár a vállalat forgalma - a Renault teherautó-részlegének bevételeivel együtt - 52 százalékkal, 47,1 milliárd koronára bővült. A cég adózás előtti nyeresége 26 százalékkal, 1,81 milliárd koronára csökkent, míg elemzők előzetesen 2,49 milliárdos eredményre számítottak.
A gyenge eredmények az amerikai és a nyugat-európai gazdasági növekedés megtorpanásával, és az ezt követő kereslet-csökkenéssel magyarázhatók. A kedvezőtlen piaci trendekre a Volvo - csakúgy, mint legnagyobb riválisa, a DaimlerChrysler - a termelés csökkentésével és elbocsátásokkal reagál.
A most tapasztalható piaci tendenciák még legalább másfél évig tartanak - mondta egy iparági szakértő a Bloomberg hírügynökségnek. Pete Kelly szerint idén éves szinten 8 százalékkal esnek vissza a nehéz-teherautó eladások Nyugat-Európában, és jövőre további 10 százalékkal szűkülhet a piac.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: