Már nem vesznek keleti autót a magyarok

Vágólapra másolva!
A nagy autóforgalmazó cégek eladási mutatói átrendezték a hazai élbolyt. A Suzuki és az Opel ugyan tartja elsőségét, de felzárkózott a Renault és a Citroën is. Az év várhatóan legsikeresebb modellje továbbra is a Swift, de a második helyre a Renault istállóhoz tartozó Thalia kűzdötte fel magát.
Vágólapra másolva!

Magyarországon idén majdnem 11 ezerrel több gépkocsi talált gazdára, mint a tavalyi időszakban. Ezzel a hazai autóeladások elérték a 109 ezer darabot - adta hírül a Világgazdaság. A keresett modellek első tíz helyezettje komoly átrendeződésen ment keresztül. Az első két helyezett, a Suzuki és az Opel ugyan még tartja magát, de egyre jobban tör előre a Renault Thalia, aminek tavaly 2500 darabos eladása volt, idén ez a szám azonban már meghaladta az ötezret.

A Renault Thaliát követi egy mási Suzuki modell, a Wagon R+, amiből 4 500 darab talált gazdára a magyar polgárok körében, valamint a sportos kiskocsi, a Peugeot 206, amit 4 100 alkalommal vásároltak hazánkban. A Suzuki két modellje is az élbolyban van, nem csoda hát, hogy a márkák versenyében is az előkelő első helyen végzi az idei évet. Tovább növelheti a különbségeket a napokban bemutatásra kerülő Liana, mely novembertől lesz rendelhető a Suzuki kereskedőknél.

Az első tíz márka versenyében a kilencedik és tizedik heen nincs sincs változás. A Ford tartja a kilencedik helyet, köszönhetően elsősorban a stabilan nagysikerű Mondeo modellnek (ebből a felső kategóriás kocsiból 1360 kelt el az idén). A Ford várhatóan feljebb küzdi magát a ranglistán, hiszen jövőre várjuk az új Fiesta debütálását.

A Citroën is nagyot ugrott előre a versenyben: 12-ik helyezettből az kiemelkedő nyolcadikra kűzdötte fel magát. Figyelemreméltó még a Skoda előreugrása, a cég 3 100 darabot értékesített szeptember végéig az egykori kedvenc maqgyar márka termékeiből. Ugyanakkor a másik ex-kedvenc, a Lada 36 százalékot zuhant a hazai piacon, mivel csak 397 darab talált gazdára.

A márkák versenyének legnagyobb veszteseit is meg kell, hogy említsük. A legnagyobb visszaesést produkáló a márka a KIA volt idén, melyből 70 százalékkal kevesebb fogyott, mint 2000-ben (229 darab). A Daewoo sem lehet büszke idei eredményeire, hiszen forgalma 29 százalékos visszaesést mutat, ami a 7-ről a 11-ik helyre szorította vissza a dél-koreai márkát.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Citroën