A jogszabály a fogyasztók védelmének szellemében részletesen szabályozza a szerződéskötés minden lépését, és előírja, hogy a szerződő feleknek folyamatosan közölniük kell egymással az ehhez szükséges információkat. (A törvényről szóló részletes írásunkat itt elolvashatja: Az internetes kereskedelemről szóló törvény)
A törvény kimondja: a szolgáltatás igénybevevőjének tisztában kell lennie a másik fél személyével, illetve szükség esetén tudnia kell érvényesíteni a jogait vele szemben. Éppen ezért kötelezi a szolgáltatókat arra, hogy az azonosításukhoz szükséges adatokat folyamatosan tegyék közvetlenül elérhetővé.
Szabályozza a törvény az internetes, úgynevezett kéretlen kereskedelmi megkereséseket, és kitér a fogyasztóvédelem speciális kérdéseire. Így például csak annak a felhasználónak küldhetnek elektronikus úton, levelezés során reklámot, aki ezt előre, írásban kéri.
A törvény megfogalmazza az internet-szolgáltatók mögöttes felelősségét is, amely a szolgáltatók által hozzáférhetővé tett, de nem tőlük származó jogsértő tartalmakra vonatkozik. A felelősségi rendszer és az ahhoz kapcsolódó eljárási rend részletes kidolgozása lehetővé teszi majd az interneten elkövetett jogsértések elleni hatékony fellépést, illetve a szolgáltató közreműködését a jogsérelem orvoslásában.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Az internetes kereskedelemről szóló törvény
(az Üzleti Negyed össszeállítása)