Az euró bevezetésével várható áremelkedések miatt aggódó vásárlók megnyugtatása érdekében német áruházak egész oldalas hirdetésekkel hívják fel a figyelmet az általuk kínált árengedményekre.
Az Aldi és a Plus diszkontáruházak a Bild című napilapban megjelentetett hirdetésekben demonstrálják, hogyan kerekítik lefelé a német márkáról euróra átszámított áraikat, míg egy másik hirdetésben a C&A áruházlánc 20 százalékos engedményt ígér azon vásárlóinak, akik január 5-ig hitelkártyával fizetnek áruházaiban.
Ezek az akciók szakértők szerint árversenyt idézhetnek elő, ami hatással lesz az inflációra is. A pénzromlás mértékét egyébként 2001-ben erősen befolyásolták azok a kiskereskedők, akik az euró bevezetése előtt emelték áraikat.
Egyes szolgáltatások árai is csökkentek. Berlinben a tömegközlekedési jegyek ára 2,10 euró, ami 4,11 márkának felel meg a korábbi 4,20 márkával szemben.
(MTI)
Ajánlat:
EURO
(Az Üzleti Negyed)