Egy németországi gazdaságkutató cég, a dib (Deutsche Institut für Betriebswirtschaft) 425 céget és állami szervezetet faggatott ki dolgozóinak kreativitásáról és jó ötleteiről, valamint az ebből származó haszonról.
A felmérés eredményiből kiderül, hogy a legtöbb fifikás ötlettel előálló dolgozója a Siemensnek van, akik a tavalyi évben 216 millió euró, utólag feleslegesnek tűnő kiadástól mentették meg a céget.
Sok esetben elképesztően egyszerű javaslatok és újítások hoznak jelentős hasznot a vállalatoknak. Így volt ez a frankfurti reptéren is, ahol az egyik alkalmazott a teherszállító gépek rakterének nyitásához használatos, billenésmentes állványt talált fel. Az új ötlet bevezetése óta jóval kevesebb a baleset és a megrongálódott állvány, a haszon pedig mintegy 63 ezer euróra rúg - nyilatkozta a gazdaságkutatónak a cég "ötletmenedzsere", akinek egyetlen feladata az "alulról jövő" kezdeményezések értékelése, jó esetben bevezetése.
A felmérésben résztvevő egyik cég ötletmenedzsere szerint egyre több társaságnál, és egyre gyakrabban kerül sor a dolgozók újító ötleteinek bevezetésére. Sok helyen az okoz csupán gondot, hogy a vezetők nem veszik jó néven, ha beosztottjaik olyan új megoldásokat dolgoz ki, amely nekik - mármint a vezetőknek - nem jutott eszébe. Az éleződő piaci versenyben azonban egyre többen ismerik föl az ebben rejlő lehetőségeket - nyilatkozta az ötletekért felelős vezető.
(Üzleti Negyed)