A magyarok ötödének van csak befektetése

Vágólapra másolva!
A magyar háztartások 79 százalékának egyáltalán nincs pénzügyi befektetése, ami nagyrészt a lakásépítkezések fellendülése és a fogyasztási cikkek forgalmának jelentős növekedése miatt van. A háztartások többsége rövid lejáratú bankbetétbe, és életbiztosításba fektetik pénzüket - derül ki a GfK Piackutató Intézet [origo]-hoz eljuttatott felméréséből.
Vágólapra másolva!

Magyarországon a pénzügyi befektetések aránya csökkent az elmúlt egy évben, és az elkövetkezendő 12 hónapra is jóval kevesebben gondolják, hogy legalább akkora összeget takarítanak majd meg, mint az előző évben. A megkérdezettek csupán 42 százaléka mondta, hogy az előző évihez hasonló, vagy annál nagyobb pénzösszeget takarít majd meg, míg egy évvel korábban ugyanez az arány még 80 százalék volt.

Befektetés/uzletinegyed/befektetes/index.htmlAz Üzleti Negyed rovata.

A GfK felmérése kimutatta, hogy a korábbiakhoz hasonló megtakarítást inkább a közepes, s alacsony jövedelmű magyarországi háztartások terveznek. A háztartások magánvagyonukból - az ingatlanokat leszámítva - leginkább rövid lejáratú bankbetétbe, és életbiztosításba helyezik pénzüket Magyarországon.

A válaszadók 11-11 százaléka választotta e két befektetési formát. Utánuk a nyugdíjalap a harmadik legnépszerűbb, amelyet a válaszadók 7 százaléka nevezett meg befektetésként. Ugyanakkor részvénybe csupán az emberek 3 százaléka helyezte pénzét a 2003 tavaszán készített felmérés szerint.

Befektetési tanácsadáshttp://vizsla.origo.hu/static/penzugy,_bank,_biztositas/penzugy,_bankok/befektetesi_tanacsadas/

A magyar befektetési szokások jelentősen eltérnek az unió tagországainak átlagától. Az unió tagországaiban a háztartásoknak csupán 21 százalékának nincs pénzügyi befektetése, s 59 százalékuk tartja rövid távú bankbetétben pénzét. Ezzel az aránnyal az unióban is ez a legnépszerűbb befektetési lehetőség, míg a második helyen az életbiztosítás áll 30 százalékkal. Az unió tagországaiban részvényben a háztartások 15 százaléka tartja pénzét - derül ki a GfK felméréséből.