Dinamikusan nő a cégek online reklámköltése

Vágólapra másolva!
Az internetes hirdetésekre költött összegek folyamatos emelkedés mellett 2006-ra érhetik el a lélektani határnak tartott évi 8 milliárd dollárt az Egyesült Államokban. Az online reklámokra fordított összeg utoljára 2000-ben volt ekkora - írja az eMarketer tanulmányára hivatkozva az AdAge.com.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt évben az amerikai vállalatok 6 milliárd dollárt költöttek internetes reklámokra, ezt követően a csökkenés megállt, majd idén 12,2 százalékos növekedés következett be. Szakemberek szerint az eMarketer felméréseinek azért nagy a jelentősége, mert azokat nem csupán saját kutatásaik alapján, hanem más szervezetek eredményeinek felhasználásával készítik.

Az Internetes Kiadók Szövetségének adatai szerint az idei év első negyedévében a szervezet 24 tagjánál átlagosan 40,7 százalékkal nőtt a reklámokból származó árbevétel 2002 első három hónapjához viszonyítva. A szövetségben egyébként olyan televíziós társaságok, magazin- és lapkiadók is találhatók, amelyek internetes kiadással is rendelkeznek, például a The New York Times, a Forbes, vagy az ESPN.

Michael Zimbalist, a szövetség elnöke szerint az internetes hirdetések újjáéledése annak köszönhető, hogy a médium mára a fogyasztók életének szerves részévé vált. Ráadásul olyan nagy amerikai cégek, mint a McDonald's, vagy a legnagyobb autógyártók is bejelentették, hogy más hirdetési csatornák rovására növelik az internetes reklámokra fordított összegeket.

Geoff Ramsay, az eMarketer vezérigazgatója szerint az online reklámokra költött összegek növekedésben fontos szerepet játszik a szélessávú internet-hozzáférés terjedése, illetve a keresőmotorokban értékesített hirdetések népszerűsége. Ez utóbbi fontosságát jól mutatja, hogy a Yahoo! a napokban 1,63 milliárd dollárért felvásárolta az Overture nevű céget, amely kifejezetten kereső-hirdetésekkel foglalkozik. Az akvizícióval szakértők szerint új lendületet kap az internetes hirdetési piac - írja az AdAge.com.

Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség internetes tagozatának elnöke az [origo]kérdésére elmondta, hogy a hazai vállalatok tavalyi internetes reklámköltéseiről nincs felmérés, de a legfrisebb elemzés jelenleg is készül, és a szövetség hamarosan nyilvánosságra hozza az adatokat.