Óriási harc indul a potencianövelő szerek piacán

Vágólapra másolva!
Az Egyesült Államok élelmiszer és gyógyszerügyi hatósága kedden engedélyt adott a Levitra forgalmazására. A GlaxoSmithKline és a Bayer közös potencianövelő készítménye egyértelműen a Viagra részesedésére törekszik, egy többmilliárd dolláros piacon.
Vágólapra másolva!
Zöld út a Viagra versenytársa előtt/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20030307zold.html

A narancssárga pirula jelenti majd az amerikai férfiak számára az egyetlen eddigi alternatívát a Pfizer kék tablettájára, tudósított a CNBC. A Levitra hatásmechanizmusa ugyanaz, mint a Viagráé: mindkét gyógykészítmény egy enzimre fejti ki a hatását, amely az erekció megtartásában játszik fontos szerepet. Számítások szerint mintegy 30 millió amerikai férfi szenved potenciazavartól, ami Amerikát az ilyen készítmények terén egyedülállóan nagy piaccá teszi.

Európában már kapható a narancssárga Levitra, és egy harmadik potencianövelő szer, az Eli Lilly & Co. által gyártott Cialis is - ez a szer jelenleg engedélyezésre vár az USA-ban, és még ebben az évben kapható lesz. A Levitrát a német Bayer AG gyártja, és a brit GlaxoSmithKline forgalmazza az Egyesült Államokban. A brit társaság szerint néhány héten belül a polcokon lesz a termék, azonban árat nem közöltek.

Pelé lehet a Viagra reklámembere/sport/focivilag/20020129pele.html

A Viagra eladásainak összértéke 1,7 milliárd dollár volt tavaly az USA-ban. A Pfizer 1998-ban dobta piacra a Viagrát, és 2001-ben 101 millió dollárt költött reklámozására, még amikor a szer versenytárs nélküli volt a piacon. Ezzel Amerika egyik legtöbbet reklámozott terméke a Viagra. A Bayer és a GlaxoSmithKline még nem fedte fel marketing terveit a Levitrára, de a nemzeti futball ligával (NFL - amerikai futball, a szerk.) az Associated Press jelentése szerint 18 millió dolláros, három évre szóló szerződést kötöttek.