A most forgalomba helyezett autópálya-szakasz része az Emőd és Miskolc között 46 milliárd forintból megvalósuló beruházásnak. Az M30-as további, Muhitól Miskolcig tartó mintegy 16 kilométer hosszú szakaszát a tervek szerint 2004 novemberében adják át a forgalomnak.
A most átadott 8,5 kilométer hosszúságú autópálya része a Budapest-Kassa útnak, illetve a Lengyelország felé irányuló kereskedelmi útvonalnak.
Az eredeti tervek szerint az utat teljes hosszában kellett volna átadni idén novemberben, ám kisajátítási problémák miatt most csak ez a 8,5 kilométeres szakasz készült el.
A kivitelezést a Vegyépszer Rt. és a Betonút Rt. alkotta konzorcium végezte. Farkas László, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató helyettese elmondta: a terepviszonyok miatt az M30-as az egyik legköltségesebben megépülő autópálya Magyarországon, egy kilométer csaknem kétszer annyiba - mintegy 2 milliárd forintba - kerül, mint az M3-as tavaly átadott Füzesabony-Polgár közötti szakaszán.