A hazai, német piac és a szélesebb nyugat-európai piac miatt az építés veszteséges lett Európában - adó előtt 149,4 millió euróval - az alvállalkozók és a nyersanyagok magasabb költségei miatt, de a stabil nemzetközi tevékenység, benne a bővülő repülőtér-üzemeltetéssel is, bőven kárpótolta a céget.
A beszámolóban dicsérték az ázsiai és a közép- és kelet-európai építési piacot is.
A csoport szélesebb üzemi eredménye 58,1 százalékkal 517,4 millió euróra nőtt 327,3 millióról.
A külső forgalom 6,4 százalékkal 16,45 milliárd euróra gyarapodott 15,47 milliárdról, az elvégzett munka értéke 12,3 százalékkal 18,77 milliárd euróra nőtt 16,72 milliárdról. Az elvégzett munka értéke Németországban 8,6 százalékkal 2,41 milliárd euróra, külföldön 12,8 százalékkal 16,36 milliárd euróra emelkedett.
Az év végén a teljesítendő megrendelések értéke, 29,89 milliárd euró, 18,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, miután az év során 23,51 milliárd eurónyi új megrendelést kaptak - ez új rekord -, 14,3 százalékkal többet, mint 2006-ban. Már a németországi kilátások sem rosszak: odahaza az új megrendelések 83,3 százalékkal 3,19 milliárd euróra, külföldön 8 százalékkal 20,32 milliárd euróra nőttek.
Tavaly június elején a Hochtief vezette befektetői konzorcium lezárta a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport többségi részének átvételét a brit BAA repülőtér-üzemeltetőtől. A vételár 1,9 milliárd euró adósság nélkül, ezt két részletben fizetik ki az eladónak, a brit BAA-nak: az ügylet zárásakor, illetve 2011-ben.
A cég közleménye szerint az ár nagyjából megfelel annak, amennyit a Hochtief konzorciuma a 2005 végi privatizációs pályázaton ajánlott a Budapest Airportért, és amellyel lemaradt a győztes BAA mögött. A Budapest Airport 75 százalékáért mínusz egy szavazatáért, a 75 évre szóló vagyonkezelésért és bizonyos kincstári eszközök vételáráért a BAA 2005 decemberben 1,362 milliárd fontot fizetett. Ez az összeg iparági elemzők szerint világrekord volt az ágazatban.