Gyenge a német üzleti bizalmi mutató

Vágólapra másolva!
A müncheni Ifo gazdaságkutató intézet üzleti bizalmi mutatója, hétezer német feldolgozóipari, építőipari, nagy- és kiskereskedelmi vállalat megkérdezése alapján, márciusra 104,8 pontra emelkedett a februári 104,1 pontról, közölték az Ifo-nál. Januárra 103,4 pont volt a mutató.
Vágólapra másolva!

Az elemzők átlagosan 103,4 pontot vártak márciusról. A várakozások részmutatója 98,4 pontra emelkedett a februári 98,2 pontról, a jelenlegi helyzet megítélésének részmutatója 111,5 pontra javult a februári 110,3 pontról.

A mutató 2006. decemberben, 108,7 ponton, 1991. február óta a legmagasabban volt. Utána, hullámzón bár, de tavaly decemberig csökkent, 103,0 pontra, azóta javul, minden elemzői pesszimizmusra rácáfolva. Száz pont felett a mutató a bizakodók többségét, 100 pont alatt a borúlátók többségét jelzi.

A tavaly év eleji viszonylagos, de alaptalan lelkesedésen messze túljutva, ősz óta igen gyenge a német fogyasztók hangulata.A GfK piackutató intézet márciusra szóló hangulatmutatója 4,5 pont, a februári és a januári, szintén egyformán 4,5-4,5 pont után.

A decemberi mutató 4,4 pont volt, a novemberi 4,8 pont után. 2006. novemberre és decemberre 9,1-9,1 pont volt a fogyasztói hangulatmutató, tavaly januárra 8,5 pont.