Virágzik a gépkocsi-üzlet Európában

Vágólapra másolva!
Áprilisban 1 420 944 új személyautó kapott rendszámot Európában, 9,6 százalékkal több, mint tavaly áprilisban, de a növekedés lényegében annak tudható be, hogy három munkanappal több volt idén áprilisban, mint tavaly áprilisban.
Vágólapra másolva!

Ezzel együtt az autókereslet szinte stagnált az első négy hónapban, 5 575 564 új kocsi kapott rendszámot, 1,0 százalékkal több, mint a tavalyi első négy hónapban, jelentették az európai autógyártók szövetségében (ACEA) pénteken. Az ACEA európai összesítésében az EU- és az EFTA-tagországok szerepelnek.

Az EU régi tizenöt tagországában áprilisban 1 275 546 új autót regisztráltak, 9,4 százalékkal többet, illetve az első négy hónapban 5 029 722-őt, ugyanannyit, mint egy évvel korábban. A tavalyi, áfa-emelés okozta visszaeséshez képest Németországban kiugróan nőtt a kereslet: áprilisban 20 százalékkal, az első négy hónapban 7,3 százalékkal több személyautó kapott rendszámot, mint egy évvel azelőtt.

Közben az EU új, tíz kelet-európai tagországában áprilisban 105 955 új autó kapott rendszámot, 11,3 százalékkal több, mint tavaly áprilisban, és az első négy hónapban 405 192, 13,1 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt. Ebben a térségben tavaly a legtöbb új autó Lengyelországban kelt el: áprilisban 28 111, 11,1 százalékkal több, illetve az első négy hónapban 115 ezer, 17,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A második helyezett Romániában áprilisban 22 943, 0,7 százalékkal több, illetve az első négy hónapban 96 971, szintén 17,3 százalékkal több új kocsi fogyott, mint egy évvel azelőtt. Az ACEA összesítése szerint a térségben Magyarország továbbra is a harmadik helyezett az első négyhavi forgalommal: az 54 549 új autó azonban 1 százalékkal kevesebb volt, mint a tavalyi első négy hónapban. Áprilisban viszont már az egy évvel korábbinál 7,2 százalékkal több, 14 415 új kocsi kapott rendszámot Magyarországon. Csehországban áprilisban 14 782, 23,5 százalékkal több, az első négy hónapban 42 079, 13,6 százalékkal több új kocsi kelt el az egy évvel azelőttinél. Szlovákiában áprilisban 6815, 37 százalékkal több, az első négy hónapban 18 163, 23,3 százalékkal több új személyautó kelt el az egy évvel korábbinál.

A dobogó: Volkswagen, a Citroen, FIAT

A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen csoport piaci részesedése nőtt: áprilisban 269 044 autó fogyott márkáiból Európában, 12 százalékkal több, mint tavaly áprilisban, illetve az első négy hónapban 987 350, 0,9 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt. A piaci részesedése 20,5 százalékra nőtt a tavaly áprilisi 20 százalékhoz képest, illetve az első négy hónapban 19,1 százalékra az egy évvel korábbi 18,9 százalékhoz képest, az ACEA pénteken megjelent összesítése szerint.

A csoporton belül az Audi kocsijaiból áprilisban 61 204 kelt el, 9,5 százalékkal több, illetve az első négy hónapban 218 116, 1,9 százalékkal kevesebb, mint egy évvel azelőtt.

A második helyezett PSA Peugeot Citroen piaci részaránya áprilisban 13,2 százalékos volt az egy évvel korábbi 13,5 százalék helyett, az első négy hónap átlagában is 13,2 százalékra apadt az egy évvel korábbi, szintén 13,5 százalékhoz képest.

Kissé gyengült a tavaly sokat javító FIAT: áprilisban is, az első négy hónapban is 8,4 százalékos volt a piaci részesedése az egy évvel azelőtti, rendre 8,5 százalék helyett.

A Renault csoporthoz tartozó Dacia áprilisban 42,8 százalékkal, az első négy hónapban 68,9 százalékkal növelte értékesítését Európában az egy évvel azelőttihez képest, piaci részaránya rendre 0,6 százalékra emelkedett 0,4 százalékhoz képest.

A japánok közül a Suzuki európai eladásai áprilisban 5,6 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit, az első négy hónap átlagában 5,5 százalékkal elmaradtak attól, a piaci részaránya áprilisban változatlan 1,5 százalékos volt, az első négy hónap átlagában 1,5 százalékra csökkent a tavalyi első négyhavi 1,6 százalékhoz képest az Acea szerint egész évben 1,6 százalékra emelkedett a 2006-os 1,5 százalékról.

Továbbra sincs gondjuk a független luxusgyártóknak: a BMW áprilisban 24,8 százalékkal, az első négy hónapban 14,4 százalékkal több kocsit adott el az egy évvel korábbinál, a piaci részaránya áprilisban 6 százalékra, az első négy hónapban 5,6 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 5,3 százalékhoz, illetve 4,9 százalékhoz képest.