Vágólapra másolva!
Noha fölkerült a rövidített listára, az orosz Aeroflot légitársaság mégsem ad be ajánlatot az osztrák AUA légitársaság állami részére, hanem kiszáll a versenyből.
Vágólapra másolva!

"A kockázatok nagyobbak, mint az elképzelhető haszon" - mondta a döntés indokolva az Aeroflot szóvivője.

A rövidített listára - vagyis azok közé, akiktől kötelező érvényű ajánlatot várnak az előzetes érdeklődés után - az Aeroflot mellett a német Lufthansa, az Air France/KLM és a török Turkish Airlines is fölkerül.

Az AUA felügyelőbizottságának többsége legjobban a Lufthansának örülne, mondta egy bennfentes a Reutersnek szerdán.

A Lufthansa egyik vezetője, Stephan Gemkow pénzügyi igazgató azt mondta, hogy foglalkoznak az üggyel, de még nem látják tisztán az AUA eladás folyamatát. Az Air Franca/KLM-nél nem fűztek megjegyzést a fejleményekhez, amiképp a Turkish Airlinesnál sem.

Veszteséges az AUA

A második negyedben javult az AUA helyzete - 11,7 milliós adózott eredmény keletkezett -, az első félév egészében azonban a veszteség így is megközelítette az 50 millió eurót. Az év egészében is hiányt vár a csoport, 70-90 millió euró erejéig, a tavalyi 3,3 millió eurós adózott eredmény helyett. A vállalatvezetés sürgeti a partnerkeresést: felhatalmazást kért a kormánytól arra, hogy maga intézze a vállalat teljes privatizációját, mert ez megkönnyíti a lehetséges stratégiai partner megtalálását, közölte kedden az AUA felügyelőbizottságának elnöke.

A vállalatban az osztrák állami vagyonkezelőnek (ÖIAG) 42,75 százaléka van.

A cég reményei szerint várhatóan még idén októberben eldől, melyik cég veszi át a vezetést az AUA-nál.

Tavaly az első félévben még csak 8,6 millió euró volt a társaság vesztesége. Az idei első negyedben a hiány meghaladta a 60 millió eurót, főként az üzemanyag drágulása miatt. Bár a második negyedben volt javulás, a vállalat vezetése úgy látja, hogy egyedül tovább már nem tudnak megállni a lábukon, szükségük van erősebb partnerre.

A repülőgép-üzemanyag az első fél évben 73,7 százalékkal volt drágább az egy évvel korábbihoz képest, a nemzetközi légi forgalomban az AUA is kezdi érezni az amerikai jelzáloghitel-válság hatásait, az utazási kedv csökkenését, az olcsó jegyes légitársaságok egyre kíméletlenebb versenyét.