A törlőkendők eladása növelte a papíráru forgalmát

Vágólapra másolva!
Egy év alatt értékben 9 százalékkal nőtt a háztartási papíráru kiskereskedelmi forgalma a magyar piacon, 2007 júliusáig tavaly és az idén július között mintegy 40 milliárd forintért adtak el a boltokban papírárut - közölte a Nielsen piackutató.
Vágólapra másolva!

A konyhai törlőkendő eladásai nőttek kiemelkedő mértékben, 21 százalékkal, s nagyobb lett 2-2 százalékkal a toalett papír és a papír zsebkendő forgalom is. Csak a szalvétánál regisztráltak némi csökkenést.Értékben mind a négy szegmens kiskereskedelmi forgalma emelkedett kisebb-nagyobb mértékben. Legjelentősebb szegmens a toalett papír, amelynek éves piacmérete meghaladja a 20 milliárd forintot. A papír zsebkendő bolti eladása 10 milliárd forint felé közeledik, a konyhai törlőkendő túllépett az 5 milliárd forintos határon, míg a szalvéta 3 milliárd forint felett jár.

A fogyasztói átlagárak eltérően alakultak. Az idén május-júniusban a toalett papírnál 7 százalékos áremelkedést mértek a tavalyi hasonló periódushoz képest. A papír zsebkendő átlagosan 5 százalékkal, a szalvéta pedig 11 százalékkal drágult. A konyhai törlőkendő 9 százalékkal lett olcsóbb.

Az eladásokat tekintve a hipermarketek magas piaci részesedése nem növekedett tovább, míg a drogériák részaránya nagyobb lett. A 400 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója gyengült: értékben a piaci részesedésük egyik évről a másikra 26-ról 24 százalékra csökkent a háztartási papíráruk kiskereskedelmi eladásaiból. A kutatás szerint a kereskedelmi márkák nagy szerepet játszanak a háztartási papíráruk értékesítésében. Az egyes termékcsoportokban a láncok saját márkáinak részaránya 31-47 százalék között mozgott az idén május-júniusban. Legalacsonyabb a szalvéta, legmagasabb a konyhai papírkendő mutatója. A tendencia általában az arányszámok növekedését jelzi az utóbbi időben.