Népszerű lett a kgfb számoltatása

Vágólapra másolva!
Az optimista becsléseket is messze túlszárnyalta az első hét forgalma a Netrisk.hu piacvezető biztosítási portálon: egy hét alatt több mint félmillió díjszámítást végeztek az ügyfelek, és a kampány első hetének végére átlépte a 70 ezret a szerződéskötések száma, szemben az egy évvel korábbi 30 ezerrel.
Vágólapra másolva!

Már a kötelező biztosítási kampány első hetében napi százezerre emelkedett a díjszámítások száma, a szerződéskötéseké pedig esetenként meghaladta a napi tízezret - állítja a Netrisk.hu. A portálon keresztül így már vasárnap délutánig több mint 70 ezren váltottak kötelező biztosítást - ez 133 százalékkal múlja felül a múlt év hasonló időszakának adatait.

A váltási kedv töretlenül erősödik. A korábbi évek forgalmi trendjei alapján készült technikai elemzések szerint így - ha a jelenlegi dinamika fennmarad - a Netrisken több mint háromszázezren válthatnak kötelező biztosítást november végéig, szemben a tavalyi - akkor rekordnak számító - 164 ezerrel.

A Netrisk.hu piaci részesedése tavaly 58 százalékra emelkedett az online biztosításközvetítésben, míg a teljes piacon belül 20 százalékos részesedést ért el a társaság. Az előrejelzések alapján az idei kampányban a teljes piacra vetített részesedés a 30 százalékot is meghaladhatja, vagyis az összes biztosítót váltó autósnak immár a harmada a Netrisk.hu szolgáltatását veszi igénybe.

Az intenzív kampányban a biztosítók sorrendje alig változik az első napokhoz képest. Jelenleg a legtöbb díjszámításból a KÖBE, az Uniqa és az Aegon kerül ki győztesen, a legtöbb szerződést viszont az Allianz köti - tízből csaknem hármat. Az ügyfelek tehát nem kizárólag az ár alapján döntenek. A kampányra jellemző ugyanakkor, hogy az elvesztett és nyert ügyfeleket együtt nézve még a leginkább favorizált társaságok esetében sem biztos, hogy ügyfélszámban jelentősen gyarapodni tudnak a kampány végére.

A cégverseny

Az Allianz vezető szerepét a CLB statisztikái is megerősítik. Az Allianz több mint ötödét szerezte meg az eddig biztosítót váltó ügyfeleknek, igaz, csaknem ennyi autós el is vándorolt a társaságtól. Így, ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak, a piacvezető cég ügyfeleinek száma nem változik jelentősen. Jelentősen bővülhet viszont az Uniqa és az Aegon ügyfélállománya: nyolcszázezer biztosítást váltó autóst feltételezve a jelenlegi tendenciák fennmaradása esetén előbbi harmadával, míg utóbbi negyedével bővítheti kötelezős ügyfélkörét.

A győztesek közé sorolható a Generali-csoport is: a Generali-Providencia és a Genertel - közel azonos teljesítménnyel - együttesen a kötési lista második helyét tudná elfoglalni.

A bizalmi index vizsgálatából egyértelmű, hogy az egyesületi forma még mindig nem tudta visszaszerezni a MÁV ÁBE fiaskója után elvesztett bizalmat, hiszen a Közlekedési Biztosító Egyesületet (KÖBE) alig 61 százalékban választják csak azok az ügyfelek, akiknek pedig a KÖBE ajánlja a legolcsóbb biztosítást. Hasonló akadályba ütközött a Genertel is, amely vélhetően még mindig az indulása első évének visszavonható kármentességi kedvezménye miatt kevésbé népszerű. Noha ezen a gyakorlaton már a tavalyi kampányban változtatott a Generali csoportba tartozó direktbiztosító, bizalmi indexe mégis 50 százalék alatti volt az első héten.

A tavalyi csaknem tíz százalékos állományvesztés után az idén akár pozitív szaldóval is zárhat a K&H Biztosító, ha a következő hetekben is hasonló arányban szerez, illetve veszít ügyfeleket. Az OTP Garancia és a Groupama biztosítók összeolvadásából idén létrejött Groupama-Garancia sem a bizalmi indexet, sem az új szerzések számát tekintve nem szerepel túl jól: utóbbinak oka a kínált díjstruktúra, míg a bizalom tekintetében valószínűleg éppen az akvizíció körülményei zavarták meg a korábban két külön biztosítóhoz tartozó ügyfeleket. Az új társaság a jelenlegi állás alapján a kampány végére akár a kötelező biztosítási állományának negyedét is elveszítheti.

Ennél is rosszabbul járhat viszont a piachoz tavaly csatlakozó Wabard biztosító, amely - mivel a kampányban új szerződést nem köthet, meglévő ügyfeleinek pedig nagyjából a tavalyi tarifáit hirdette meg - a piacon végbement általános díjcsökkenés miatt ügyfeleinek akár többségét is elveszítheti a jelenlegi tendenciák folytatódása mellett.