Magyarországot választotta az indiai gumigyártó

Vágólapra másolva!
Három évig tárgyalt Szlovákiával egy indiai gumigyártó cég, de végül Magyarországot választották az 1200 főt foglalkoztató, félmilliárd eurós gyáruk felépítéséhez, ezt a cég egyik vezetője is megerősítette. Az Apollo Tyres már 2008-ban Gyöngyösön akarta felépíteni első európai gyárát, de visszalépett, miután a Fidesz népszavazást kezdeményezett a beruházás ellen.
Vágólapra másolva!

Újabb százmilliós beruházástól esett el Szlovákia, miután az indiai Apollo Tyres gumiabroncsgyártó cég Magyarországot választotta a félmilliárd eurós beruházás céljaként – írja a szlovákiai Bumm.sk a Hospodárske noviny napilapra hivatkozva.

Luis Ceveniz, a cég európai vezetője szerint gazdasági szempontok miatt döntöttek Magyarország mellett, mint a költségek, a szakismeret, a rendelkezésre álló nyersanyagok és az infrastruktúra minősége.

A Bumm.sk szerint az indiai cég három éve kezdett tárgyalni a szlovák kormánnyal arról, hogy az 1200 munkahelyet létrehozó gyára Vágsellyén épüljön fel, de mégsem jött össze az üzlet. A szlovák gazdasági minisztérium a sikertelenséget azzal indokolja, hogy kevés olyan ipari park van Szlovákiában, ahol ekkora beruházás megvalósulhatna. „Az említett okok hátrányba helyeznek minket Magyarországgal szemben” – részletezte a Hospodárske noviny kérdésére Stanislav Jurikovič, a minisztérium szóvivője.

„Magyarország mellett szól például az alacsonyabb adó” – mondta a napilapnak Mária Valachyová, a Szlovák Takarékpénztár elemzője. A Bumm.sk szerint az olcsó magyar munkaerő is csábítóbb a cégeknek, hiszen így többet tudnak megtakarítani. Az Apollo beruházásáért már 2008-ban is versengett a két ország. A cég akkor azonban a válság miatt nem indította el a projektet, de most újra belevágna.

A gyár döntése azért érdekes, mert 2008-ban azt követően döntött arról, hogy mégsem Gyöngyösön építi fel első európai üzemét, hogy a Fidesz helyi népszavazást kezdeményezett a 900 munkahelyet jelentő beruházás megakadályozása érdekében. Tatár László, a Fidest akkori gyöngyösi önkormányzati frakciójának vezetője azzal érvelt, hogy Gyöngyös és a Mátra környezete annyira túlterhelt, hogy a térség nem visel el újabb szennyező forrást.