Vágólapra másolva!
A gyorséttermi hálózatokat is elérte a recesszió az Egyesült Államokban; már a válságból korábban profitáló piacvezető McDonald's forgalma is csökken.
Vágólapra másolva!

A McDonald's éttermeiben már második hónapja csökkennek a bevételek, igaz, csak egészen enyhe mértékben. Októberben 0,1, novemberben 0,6 százalékos visszaesést rögzítettek. A világ legnagyobb gyorséttermi lánca eddig "recesszióbiztosnak" bizonyult és forgalma jelentősen nőtt; elemzők szerint a gazdasági válság miatt a kiadásaikat visszafogó vásárlók az olcsóbb gyorsételek felé fordultak.

A McDonald's éttermeiben különösen népszerű az úgynevezett dollármenü, amely egy dollárba kerülő termékeket tartalmaz, közöttük van például a hamburger, a sajtburger, a kis adag sült burgonya és a pite. A vékonyabb pénztárcájú vevőket viszont már jó ideje a versenytársak is olcsó menükkel csalogatják, a Burger King szintén bevezette a dollármenüt, a mexikói ételeket kínáló Tacobellben már 79 centért lehet szendvicset kapni, a Wendy's ugyancsak csökkentette a menük árát.