Bár a szegfű marad, mégis új arculattal készül a következő választásra az MSZP<br/>

Vágólapra másolva!
A szegfű jelkép marad, de a szóhasználat megújul, és a többszereplőssé váló kommunikáció hatékonyságáról belső és külső kontroll gondoskodik majd. Legalábbis ezeket a főbb pontokat tartalmazza a Magyar Szocialista Párt arculatváltási terve. Az októberi, jubileumi kongresszuson már jelentkeznek az új kommunikáció lényegi elemei, az MSZP "új arcát" pedig a 2000-ben esedékes kongresszuson mutatják be.
Vágólapra másolva!

A befelé szerethető, kifelé hihető arculat kialakítása a cél, amely látványban is jelzi az MSZP megújulását - közölte az arculatváltás kidolgozásáért felelős Molnár Gyula MSZP-alelnök.
Elmondta: a választási vereség és a megváltozott társadalmi környezet egyszerre indokolja a munka elkezdését, amelynek az új program és alapszabály együttes hatásaival közösen stratégiai szerepe lehet a 2002-es választási kampány kialakításában is.
Molnár Gyula szerint nem szabad radikális változtatást végrehajtani, és látni kell, hogy mi az, amin nem szabad, mi az, amin elkerülhetetlen a módosítás, illetve mi az, ami csak formájában szorul megújításra.
Az alelnök például nem tartja időszerűnek a párt nevének, szervezeti felépítésének megváltoztatását vagy a hagyományok feladását, tehát mindazt, ami az MSZP identitásának elvesztését eredményezheti.
Elkerülhetetlennek nevezte ugyanakkor a szocialista politikusok szóhasználatának frissítését, továbbá azt, hogy az MSZP is használja, töltse meg saját tartalmával az olyan fogalmakat, mint a nemzet vagy a magyarság.
Továbbra is a szegfű marad a párt jelképe, de némileg megújítják a virág ábrázolását. Az "MSZP színei" a piros, a fehér és a zöld lesznek. Közelíteni szeretnének az európai szociáldemokráciák formanyelvéhez, és egységesítik a párt képi megjelenítését.
Molnár Gyula úgy látja, hogy a sikeres kommunikációhoz egységes szakmai és szakértői háttérre, morális és szakmai elvárásoknak egyaránt megfelelő pártapparátusra és tevékeny, mindenki számára nyitott pártirodákra van szükség.
Ha az alelnök elképzelései megvalósulnak, független céget bíznak meg azzal, hogy az erre szakmailag és képességei alapján is alkalmas 40-50 politikusból válassza ki azt a 10-15-öt, akik nyilatkozataikkal képviselik majd az MSZP-t a sajtóban.
A pártelnök csak stratégiai kérdésekben szólalna meg. Belső tanácsadók dolgoznák ki a kommunikálandó témákat és "kulcsüzeneteket", továbbá külső kontroll ellenőrizné a médiaszereplések "lecsapódását" a közvéleményben.

(MTI)

Ajánló:

Az arculatváltás jegyében, már Kata, a lap háziasszonya fogadja a párt hírei iránt érdeklődőket.