Minden fontos útépítés az NA Rt. kezében

Vágólapra másolva!
A Nemzeti Autópálya Rt. (NA Rt.) élén személycsere lesz, annak jegyében, hogy a részvénytársaság a jövőben már nem csak az autópályákat, hanem a kormány hosszú távú közútépítési programjában szereplő más fontos utakat is a részvénytársaság építi.
Vágólapra másolva!

Az eddigi vezérigazgató, Kosik Attila az összes útépítésért felelős miniszteri biztosként végzi majd a munkáját. Kosik Attila székébe egy belső ember, a cég jelenlegi beszerzési vezérigazgató-helyettese, Haraszti László került.

Az rt. vezetésének élén egyébként augusztusban már volt egy változás, akkor Vér Ivánt elnököt a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) beruházási irodájának vezetője, Diczkó János váltotta fel. A kormány október közepén határozott az autópályák és az autóutak 2015-ig terjedő fejlesztési programjáról, valamint az országos közúthálózat fejlesztéséről. Ebben úgy rendelkezik, hogy a gyorsforgalmi utak építéséhez szükséges forrásokat az MFB biztosítsa, és az NA Rt. pedig lássa el az utak - tehát nem csak az autópályákról van szó - fejlesztési feladatait.

A határozat úgy szól, hogy legkésőbb 2003 végéig meg kell kezdeni kilenc útszakasz építését annak érdekében, hogy 2015-ig kiépüljön az országos gyorsforgalmi úthálózat. A Nemzeti Autópálya Rt. eddig pályáztatás nélkül építtette a már épülő autópálya-szakaszokat. Mivel a kormány határozatában nincs szó esetleges pályázatokról, a jelek szerint nem változik az eddigi gyakorlat. Ami azt jelenti, hogy a mai kormány tízéves távlatban egyáltalán nem számolt a versenyeztetéssel a sok száz milliárdos nemzeti útépítési program során.

A legelső kiemelt szakaszok, amelyek építését 2003 végéig el kell kezdeni: az M0-s autóút gyűrűjének déli szektorában a második pálya. Az M0 51-es számú főút - M3-as közötti autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út, valamint a hozzá kapcsolódó 4-es számú főút Vecsést és Üllőt elkerülő szakasza. Az M3-as autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út Polgár-Nyíregyháza első-második szakasza. Az M30-as autópálya Emőd-Miskolc közötti szakasza, valamint a Miskolcot elkerülő szakasz. Az M7-es Zamárdi és az országhatár, valamint az M70-es autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út Letenye-Tornyiszentmiklós-országhatár közötti szakaszai. Az M35-ös autóút az M3-as autópálya és Debrecen között. Az M6/M56-os gyorsforgalmi út Budapest-Dunaújváros szakasza, valamint a gödöllői átkötés.