Az utca emberének szól az új országismertető film

Vágólapra másolva!
Elkészült egy új, 15 perces országismertető film Magyarországról, amelyet az EU-csatlakozás alkalmából rendezendő külföldi ünnepségeken, először várhatóan a március 15-én Brüsszelben kezdődő magyar héten vetítenek majd le. A közeljövőben 160 millió forintot szánnak az ország bemutatására a csatlakozási rendezvényeken, ahol első sorban nem a döntéshozók, hanem a hétköznapi emberek figyelmét szeretnék felhívni Magyarországra.
Vágólapra másolva!

"A Külügyminisztérium úgy számol, hogy mintegy 160 millió forintos összeget tud felhasználni a csatlakozással összefüggő külföldi rendezvényeken Magyarország bemutatására" - mondta Vig József, a tárca tájékoztatási főosztályvezetője. Hozzátette: ebben a Külügyminisztérium szorosan együttműködik a kulturális tárcával, valamint a Magyar Turizmus Rt.-vel.

A korábbi időszakkal szemben, amikor a politikusokat, a döntéshozókat célozták meg a külföldi magyar uniós rendezvények, ezúttal az utca embere figyelmének felhívása a legfontosabb feladat. "Zömében kulturális rendezvények, filmfesztiválok, koncertek, kiállítások, szemináriumok lesznek, nemcsak az EU jelenlegi államaiban és a csatlakozó országokban, hanem gyakorlatilag minden kontinensen" - közölte Vig József.

A rendezvények május első hetére koncentrálódnak, de már korábban is lesznek programok. A március 15-től kezdődő brüsszeli magyar héten többek között képzőművészeti kiállítás és szaxofonkoncert szerepel a programban.

A központi rendezvény, az Európa Nap május 1-jén lesz, az EU soros elnöki tisztét betöltő Írország fővárosában, Dublinban. Itt a tíz csatlakozó ország számára közös bemutatkozási lehetőség adódik. A csatlakozó országok Írország egy-egy városában önálló rendezvényt is szerveznek; Magyarország Sligóban mutatkozik be az EU-nak.

Még nem állnak rendelkezésre a pontos számok, de várhatóan 220 millió forint jut 2004-ben a magyar külképviseleti hálózat sajtó- és tájékoztatási tevékenységére, és ennek felét tudják a külföldi EU-s rendezvényekre költeni. Ehhez jön még egy 50 millió forintos, tavalyról megmaradt külső kommunikációs maradvány-összeg, amelynek felhasználására pályázatot írtak ki, és januárban eredményt is hirdettek.