A projektigazgató szerint nyárra elkészülhet a 4-es metró alagútja

Vágólapra másolva!
Kedden elérte a Rákóczi téri állomást a 4-es metró északi fúrópajzsa is. A projektigazgató szerint olyan jó ütemben haladtak a fúrópajzsok, hogy a vártnál hamarabb, nyárra elkészülhet az alagút. Négy évvel ezelőtt még azt tervezték, hogy 2009 végére átadják a 4-es metrót az utasforgalomnak.
Vágólapra másolva!

A tervekhez képest hamarabb, akár már nyár elejére elkészülhet a 4-es metró teljes alagútja - jelentette ki Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója kedden azután, hogy a metró északi fúrópajzsa is elérte a Rákóczi téri állomást. Az igazgató a Rákóczi téri állomáson azt mondta, hogy a fúrópajzsok nagyon jó ütemben haladtak a Kálvin tértől megtett mintegy 700 méteres szakaszon, így akár hónapokkal a tervezettnél előbb érhetnek a munka végére. A pajzsok most hat hétig pihennek, majd a karbantartást követően elindulnak a következő, mintegy 450 méterre lévő Népszínház utcai megálló felé - tette hozzá.

Klados szerint az utolsó, a Keleti pályaudvar előtti szakaszon már lassabban tudnak majd haladni a fúrópajzsok, mert a talaj az összetétele miatt omlásveszélyes. A fúrók a talajszint közelében dolgoznak majd, a föld pedig kavicsos, ezért indokolt az óvatos haladás - magyarázta.

A déli pajzs - amely november közepén indult a Kálvin térről - január közepén érte el a Rákóczi teret, és átlagosan naponta 15 métert haladt előre. A pajzs már karácsony előtt megközelítette a Rákóczi téri állomást, de biztonsági okokból, illetve az ünnepek miatt csak az új évben haladt tovább.

A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték építeni, akkor indult az első pajzs a Kelenföldi pályaudvartól. A korábbi ütemtervek szerint a pajzsoknak 2009 májusában kellett volna a Baross térre érkezniük. Négy évvel ezelőtt még azt tervezték, hogy a 4-es metrót 2009 végén átadják az utasforgalomnak.