A lakosság jelentős része, 84 százaléka értesült arról a Facebookon indult kezdeményezésről, hogy az idei augusztus 20-i tűzijátékra szánt összeget fordítsák az árvízkárosultak megsegítésére - derül ki a Medián felméréséből. A közvélemény-kutatás szerint ezeknek az embereknek a túlnyomó többsége, 87 százaléka egyet is ért ezzel a kezdeményezéssel.
A Medián közleménye szerint mindössze 8 százalék tartja fontosabbnak a tűzijátékot az árvízkárosultak megsegítésénél. A felmérés szerint leginkább azok mondanának le a tűzijátékról, akik amúgy sem érdeklődnek iránta, és legfeljebb tévén szokták megnézni.
"Budapesten - talán mert itt több pénzt fordítanak rá és látványosabb szokott lenni - többen tartanának ki a tűzijáték megrendezése mellett, mint vidéken, különösen, mint faluhelyen, és a fővárosiak közül többen is szoktak kimenni, hogy élőben láthassák" - közölte a közvélemény-kutató cég, amely szerint az "igazi választóvonal azonban az életkor", elsősorban a fiatalok ugyanis azok, akik kimennek tűzijátékot nézni vagy akik meggyőzik erről idősebb családtagjaikat is.
A kezdeményezésre a kormány is felfigyelt, Nagy Anna kormányszóvivő a múlt szerdán bejelentette, hogy a kormány ezen a héten megtárgyalja a javaslatot. Az internetes csoport céljával az MSZP és az LMP is egyetért. A kormány még nem adott ki megrendelést az idei tűzijátékra a kormányszóvivői iroda szerint, és az előző kormány sem írt ki korábban közbeszerzést, így a kormány könnyebben dönthet úgy, hogy idén nem lesz tűzijáték.