Rámozdultak a kerületek a dugódíjas utakra

Vágólapra másolva!
A dugódíj jelentette milliárdos bevétel és a parkolási díjak motiválhatják a kerületi polgármestereket, akik a legtöbb fővárosi utat megszereznék maguknak - írta a Népszabadság. Pedig a dugódíj a fővárosnak jár a BKV-paktum alapján.
Vágólapra másolva!

Átvennék a kerületi önkormányzatok a főváros legtöbb útját, utcáját, amivel ugyan a fővárosi önkormányzat megszabadulna a kátyúzás terhétől, de a dugódíj várható bevételétől is elesne - írta a Népszabadság Harc az utakért című csütörtöki cikkében.

A lap azt írta, hogy tavaly elfogadott önkormányzati törvény szerint idén újra kell osztani a főváros közútjait, amelyek az összes budapesti út körülbelül negyedét teszik ki. A lap úgy tudja, a kerületi polgármestereket tömörítő Budapesti Önkormányzati Szövetség az autópályák bevezető szakaszai, illetve a legfontosabb főutak (például Andrássy út, Nagykörút, Hungária körút) kivételével átvennék az utcákat.

Az utcákat átvevő önkormányzatokat az általuk nyerhető összegek motiválhatják. A parkolási díjakból és dugódíjakból sok milliárd forintra számíthatnak az utak fenntartói, igaz, a kátyúzás több tízmilliárdos terhét is vállalni kell egyszerre.

Jövőre 10 milliárd forinttal csökken a közösségi közlekedés támogatása Budapesten, ezért a kormánnyal kötött BKV-paktumban a közműcégek adójának és a behajtási díjnak a beszedését a főváros kapta meg. A dugódíj csak jövő nyáron jönne, míg a BKV-támogatás már év elejétől csökkenne, de Tarlós István így is 9 milliárdos bevételre számít a behajtásokból.

A dugódíj határa még nem rögzített, de a Népszabadság szerint a Budapesti Közlekedési Központ a Városkutatás és a Transman Kft. korábbi tanulmányait tartja mérvadónak. A határ eszerint a Margit körút - Alkotás utca vonalon a Rákóczi hídig tartana, Pesten pedig a Könyves Kálmán körút, Hungária körút, Róbert Károly körút mentén futna - az ezen belüli zónába való behajtásért kellene fizetni, leszámítva a budai alsó rakpartot, amely tranzitforgalma miatt maradna ingyenes.