Vágólapra másolva!
Kiírták a közbeszerzést a fővárosi kerékpár-kölcsönző hálózat kiépítésére, vagyis a Bubi névre keresztelt bringarendszer már jövő tavasszal elindulhat. A biciklik graffitiállók és strapabírók lesznek, első körben 1500 állomást telepítenek a belvárosban.
Vágólapra másolva!

Kiírta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a fővárosi közbringarendszer, vagyis a Bubi közbeszerzését, így a tervek szerint jövő tavasszal elindulhat kerékpárkölcsönzés Budapesten.

A BKK közleménye szerint a nyertes pályázatnak alkalmasnak kell lennie arra, hogy a felhasználók télen-nyáron, éjjel-nappal, automatizált módon tudjanak hozzáférni a Bubi-bringákhoz, majd a járműveket tetszőleges állomáson leadhassák. A célok között van, hogy a biciklik csak az utazás idején legyenek használatban, és hogy minél többen használják egy nap ugyanazt a kerékpárt.

A BKK szerint az első fél óra ingyenes lesz, efölött viszont már fizetni kell. A közleményből nem derül ki, hogy mennyit. A rendszeres felhasználók a regisztráció után kapnak egy Bubi-kártyát, az eseti felhasználók pedig bankkártyával tudnak majd regisztrálni. A használat idejére a rendszer kauciót zárol, amelyet az utas visszakap, ha leadja a bringát.

A belvárosban átlagosan 300-500 méterenként lesz gyűjtőállomás, az érintett terület a Margitsziget és a Budafoki út, illetve a Déli és a Keleti pályaudvar között húzódik majd.

A nyertes vállalkozónak meg kell terveznie a gyűjtőállomásokat, le kell gyártania és telepítenie kell 75 terminált, biztosítania a szoftvereket, és fejleszteni a mobilalkalmazásokat. Első körben 1100 kerékpárt kell leszállítani, és ezeknek 1500 állomást kell biztosítani (előfordulhat, hogy egy állomáson feltorlódik sok kerékpár). Később tovább bővíthetik a rendszert.

A bicikliknek a piaci forgalomban lévőkhöz képest jól megkülönböztethetőnek kell lenniük, és bírniuk kell a fokozott igénybevételt. Kis és nagy termetűeknek, férfiaknak és nőknek egyaránt kényelmesen használhatónak kell lenniük. Kell rá első és hátsó fék, tömlő és szelep nélküli abroncs, váltó és csomagszállító tároló. Még graffitiálló bevonattal is kell rendelkeznie.

Az Európai Unió 900 millió forinttal támogatja a projektet, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat biztosítja.