Még egy év kényszerbuszozás Pilisvörösvárnál

Vágólapra másolva!
Júniusban lényegében leállt a 13 kilométernyi új sínpálya építése, ezért még egy évig tart a kényszerbuszozás az Aquincum–Pilisvörösvár szakaszon. Az Ürömi út átépítése miatt a több kilométeren elnyúló dugók is maradnak.
Vágólapra másolva!

Rekordkésésben van a vasút Budapest és Esztergom között: az utazók jövő őszig hiába várnak a vonatok országgyűlési választások idejére beharangozott visszatérésére – írja a Népszabadság.

A lap úgy tudja, hogy a legforgalmasabb Aquincum–Pilisvörösvár szakaszon a 2012 tavaszán elindított vonatpótló buszjáratok még egy évig maradnak, mert a 13 kilométernyi új sínpálya építése júniusban lényegében leállt. Ráadásul a kényszerből buszozók együtt bosszankodhatnak a 10-es főutat használó autósokkal, az Ürömi út jelzőlámpás csomópontját ugyanis csak jövőre építik át, így a több kilométeren elnyúló dugók is maradnak.

A késéssel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a legkevésbé sem számolt: az állami beruházó a régi vasútvonalat elbontatta, de közben nem fejezte be határidőre az Északi Vasúti Duna-hidat Pilisvörösvárral összekötő vonalszakasz megépítéséhez szükséges területek kisajátítását. Az új pálya nyomvonalába eső telkek megszerzése még most is tart, az építők összesen öt kilométer hosszon, tucatnyi néhány tíz- vagy százméteres építési szakasz átadására várnak hiába hónapok óta. Így a félhivatalos magyarázatokban a késés okaként emlegetett tavaszi ár- és belvizek ide vagy oda, a Népszabadság szerint a vasút építése már kezdetben is meglehetősen nehézkesen haladt.

A lap azonban úgy tudja, a NIF ajánlatait az új vasúti nyomvonal által érintett ingatlanok tulajdonosainak jelentős hányada nem fogadta el. A kisajátítási eljárások lebonyolítása így a Fővárosi, illetve a Pest Megyei Kormányhivatal munkatársaira maradt. Márpedig, részben a járási rendszer kialakítása miatt, a kormányhivatali eljárások a kelleténél lassabban haladnak, a határozatok nem születtek meg időben. Ez az oka annak, hogy a hiányzó területek többségének megszerzéséhez a NIF is a hatósági határozatokat várja.

A Szentendrei út és Pilisvörösvár között az új sínpálya építése leghamarabb márciusban folytatódhat. Ha a munkálatokat nem hátráltatja semmi, az országgyűlési választások idején a 10-es főúton cammogó vonatpótló buszokra zsúfolódott utasok is láthatják majd, merre járnak késő ősztől a vonatok. Ugyanakkor ha minden jól megy, a NIF időközben átadja a forgalomnak a Pilisvörösvárt Esztergommal összekötő 32,7 kilométernyi vasutat.