Április 6-án káosz lehet a BKV-n

Vágólapra másolva!
Az érintett buszvezetők még semmiről sem tudnak, pedig elvileg már megállapodott a Volánbusz és a BKV. A BKV elnöke szerint azonban még semmiről sem állapodtak meg – írta a Népszabadság. Cikkünk megjelenése után a BKK cáfolta a Népszabadság állításait. 
Vágólapra másolva!

Április 6-án, a választások napján venné át az első agglomerációs járatokat a Volánbusz a BKV-tól. Egyelőre azonban még azt sem tudják, hogy ki megy át a Volánbuszhoz, és ki marad a BKV-nál, így a beosztásokat sem tudják elkészíteni – írta a Népszabadság.

Az átállás mintegy kétszázezer embert érint, április 6-tól a Volánbusz viszi hozza-viszi majd az embereket Budakeszire, Budaörsre, Diósdra, Gyálra, Nagykovácsiba, Pécelre, Remeteszőlősre, Solymárra, Szigetszentmiklósra és Törökbálintra.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a BKV-nak nincs pontos kimutatása a járatokról, és nincs hivatalos információja az átállás tervezett ütemezéséről sem – mondta a Népszabadságnak Nemes Gábor, a szakszervezet elnöke.

A lap szerint az autóbusz-telephelyeken teljes a káosz, a buszvezetők nem tudják, hogy maguk jelentkezzenek a Volánbusznál, vagy majd az BKV, esetleg a BKK intézkedik helyettük. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója azt írta Nemesnek, hogy együttműködnek a Volánbusszal, de a folyamatot tevőlegesen nem segítik.

Bolla a levél végén pedig azt írja, hogy "egyelőre semmilyen megállapodás nincs megkötve, a jelenlegi egyeztető fázisban körültekintően és a lehetőségeinkhez képest méltányosan járunk el". Pedig a lap szerint a február 27-én megkötött szolgáltatói szerződések szerint a Volánbusznak 320 buszvezetőt kellene átvennie a BKV-tól.

Nincs bizonytalanság

Cikkünk megjelenése után a BKK elküldte lapunknak a témával kapcsolatos álláspontját, amely szerint

Komoly szerződéses garanciák is biztosítják, hogy a Volánbusz átvegye az érintett agglomerációs vonalakon dolgozó 320 fő BKV-s járművezetőt, ebben bizonytalanság nincs. Szerintük tehát nem fedik a valóságot a Népszabadságban megjelent állítások.

"A cikk megírása előtt a lap meg sem kereste társaságunkat, pedig részletes tájékoztatást adtunk volna arról, hogy a szerződésben rögzített előírások biztosítják az eddigi dolgozók munkahelyét és foglalkoztatási feltételeit, így a vonalakon gyakorlott sofőrök teljesítsenek majd szolgálatot, az utazóközönség pedig a legkisebb fennakadást sem érzékeli majd a tavaszi szolgáltatóváltáskor" - írták.