Átadták a szegedi határkikötőt

Szeged, 2015. július 22.
A szegedi folyami határátkelőhely úszóműve 2015. július 22-én. A magyar és szerb oldalon összesen 1,592 millió euróból Szegeden és a vajdasági Magyarkanizsán folyami határátkelőhelyet alakítottak ki a Tiszán és felújították a szeg
A szegedi folyami határátkelőhely úszóműve
Vágólapra másolva!
Elkészült a szegedi határkikötő úszóműve. Az átadáson Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára azt mondta: a kormány szeretné elérni, hogy minél jobb legyen az infrastruktúra Magyarország és a környező országok között.
Vágólapra másolva!

Elmondta: jelenleg száz kis és nagy forgalmú határátkelő van Magyarországon, ezek közül tizenhat 2010 óta épült, és a tervek szerint 2020-ig még ötvenet alakítanak ki. Ez segíti a határ menti övezetek gazdaságának élénkítését, lehetőséget ad a vállalkozásoknak, a turizmus, a kereskedelmi forgalom növeléséhez. A közeljövőben három új határátkelő nyílik Magyarország és Szerbia között, ezek közül a legkorábban, még ebben a hónapban Röszke és Horgos között, a régi 5-ös úton. Fontos cél, hogy a Tisza nemzetközi hajóúttá váljon - közölte az államtitkár.

A szegedi folyami határátkelőhely úszóműve Forrás: MTI/Kelemen Zoltán Gergely

Megfelel a schengeni előírásoknak

Halmosi Zsolt országos rendőrfőkapitány-helyettes elmondta, a Szeged belvárosában kialakított folyami határátkelőhely mindenben megfelel a schengeni előírásoknak, és jó körülményeket teremt az ott dolgozóknak is. A szegedi folyami határátkelőhelyet uniós támogatással alakították ki. A magyar és a szerb oldalon összesen 1,592 millió euróból megvalósuló fejlesztéseknek köszönhetően hasonló átkelő épült a vajdasági Magyarkanizsa központjában, és felújították a szegedi medencés kikötőt is, ahol a teherforgalom ellenőrzése zajlik majd.

Logisztikai lehetőségek

Kozák Péter, az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság vezetője korábban azt közölte, hogy az 1990-es évek elején épült kikötő 2,5 méteres merülésű hajók fogadására is alkalmas. A projekt részeként az Ativizig vásárolt egy, a bejárati csatorna kotrására alkalmas munkagépet, így a létesítmény fenntartása olcsóbb lesz. A Tisza alsó szakasza egészen Csongrádig folyamatosan használható a teherhajók számára, ezért a meglévő iparvágány és a vízi szállítás összekapcsolásával jelentős logisztikai lehetőségek nyílnak meg a térség számára - mondta az igazgató.