Hétfőre vártuk, végül kedden jelent meg a budai fonódó villamoshálózat forgalmi rendjének társadalmi egyeztetése. Az Origo már hétfőn bemutatta, hol milyen járatok közlekednek majd, ehhez képest nincs sok eltérés a most megjelent tervben. Az viszont kiderült, hogy mégis lesz 18-as villamos, a 86-os busz pedig megszűnik. A terveket november 10-ig lehet véleményezni.
A BKK honlapján sokáig nem lehetett friss térképet találni a tervezett vonalkiosztásról. Most azonban már felkerült egy interaktív térkép, amelyen jól áttekinthető a hálózat, és itt lehet véleményezni is a tervet.
Az Origo korábban készített egy térképet, ehhez képest csak egy változás van az újabb terven:
szerepel benne a 18-as villamos,
a járat csak hétköznaponként a reggeli és a délutáni csúcsidőben közlekedik majd Hűvösvölgytől a Savoya parkig a Krisztina körúton keresztül. A korábbi terveknek megfelelően szintén a Krisztina körúton járnak majd az 56-os, illetve az 56A jelzésű villamosok is.
Az építkezéssel a BKK ígérete szerint decemberre végeznek, ehhez képest kissé megkésettnek tűnik, hogy csak most kezdődött meg a társadalmi egyeztetés a hálózatról.
Nyilván az ideális az lett volna, ha az illetékesek már évek óta ismernék a végleges tervet.
A hálózat kialakítása meglehetősen bonyolult feladat, hiszen a villamosokat nem csak egymással, más járatokkal is össze kell hangolni. Este például, amikor a metró már ritkán jár, jó lenne, ha át lehetne szállni a villamosra a Batthyány és a Széll Kálmán téren is.
Igen ám, de ebben az esetben az északra haladó villamosok egymás nyomában fognak haladni az óbudai szakaszon, nem pedig egyenletes követéssel, ahogy kívánatos lenne.
A budai fonódó hálózat tervezésénél még olyan speciális szempontokat is figyelembe kellett venni, hogy a finanszírozó EU-val szemben vállaltuk, hogy
a budai rakparton alacsonypadlós villamosok is járnak majd,
ugyanakkor az ebből a célból megvett CAF-járművek nem tudnak Budafokra, Kamaraerdőbe (vagy Hűvösvölgybe) menni.
A Lánchíd budai hídfője alatt még csak épül a villamosalagút.
Elképzelhető, hogy 2016 elején emiatt két részre bontva járnak majd a rakparton a villamosok,
amikor a projekt többi része már készen lesz.
Az látható, hogy a hálózat helyenként igen terhelt lesz. A Móricz Zsigmond körtér és a Szent Gellért tér között például összesen öt járat fog közlekedni a 47-es a 49-es villamossal együtt.
CAF-ok, Tátrák és ICS-ek
A budai fonódó villamoshálózat vonalain főként az új, rövidebb CAF-ok és Tátrák fognak közlekedni, a 47-es és 49-es vonalon pedig maradnak a régi ICS-ek.A legkeményebb helyzet azonban a Fehérvári úton alakulhat ki, mert itt nem egy, hanem másfél percenként ad szabad jelzést a lámpa, és csúcsidőben szinte mindre jutnia kell egy-egy villamosnak.
El lehet képzelni, mit okoz majd itt akár egy kisebb üzemzavar.
A budai fonódó villamoshálózat a budai buszjáratok közlekedését is átalakítja.
A BKK oldalára kedden került ki a részletes terv, amit november 10-ig lehet véleményezni ezen a linken.
Kedden rakták ki a honlapra a 7-es, illetve 33-as buszcsalád változásainak tervét is, amit szintén november 10-ig lehet véleményezni. Ezeken a vonalakon lesz három új járat is, a 107-es és a 233-as pedig megszűnik.