Tarlós: Ma még bátran lehet utazni a 3-as metróval

kökiőr  BKK-BKV-KÖKI terminál metrószerelvényeket graffiti művészektől távoltartó biztonsági őrök a ferihegyi gyorsforgalmi úton.
BKK-BKV-KÖKI terminál metrószerelvényeket graffiti művészektől távoltartó biztonsági őrök a ferihegyi gyorsforgalmi úton.
Vágólapra másolva!
A felmérések szerint összességében 40-50 milliárd forintot kellene fordítani Budapest árvízvédelmére - közölte a főpolgármester, aki szerint jelenleg az összeg 20-25%-a áll a főváros rendelkezésére.
Vágólapra másolva!

Tarlós István a Rádió Q KeljFelJancsi! című műsorában azt mondta, hogy a főváros saját keretéből a csillaghegyi öblözet árvízvédelmét meg tudják oldani, továbbá öt-hat helyen végeztek és végeznek felújítási munkálatokat. A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a fővárosban 20-25 évig nem foglalkoztak az árvízvédelem kérdésével.

"Lehet politikai meg kommunikációs piszkoskodásokat folytatni, de két dologra nem szabadna ezt kiterjeszteni ma Budapesten semmi esetre sem: az egyik a 3-as metró felújítása, a másik az árvízvédelem" - fogalmazott.

Közszemlére kerülnek a tervek

A Római-partról szólva Tarlós István közölte, a partrendezéssel kapcsolatos terveket több helyen is közszemlére teszik, hogy megnyugtassák a közvéleményt.

- jegyezte meg.

A fakivágásról szólva elmondta, kétféle megoldási lehetőség van a csillaghegyi öblözet védművének a felépítésénél, mindkettő komoly fakivágásokat követel meg: az egyik esetben nagyobb számú, silányabb fát kell kivágni, a másik esetben kevesebb, komolyabb érteket képviselő fát. Tarlós István hangsúlyozta:

az idén el kell kezdeni az árvízvédelmi munkálatokat.

Még biztonságos. Fotó: Dudás Szabolcs - Origo

Metrófelújítás

A 3-as metró felújítása kapcsán arról beszélt, hogy 2015 nyara előtt nem lehetett ebbe érdemben belefogni, mert a korábbi, 2010 előtti városvezetés összességében 251 milliárd forint adósságot hagyott a fővárosra. Ennek utolsó részét, a BKV maradék 53 milliárdját 2015 nyarán vállalta át a kormány. Ez előtt mindenfajta kötelezettségvállalás fedezet nélküli kötelezettségvállalás lett volna.

Rossz, de még használható

Tarlós István azt mondta, a 3-as metró rossz állapotban van, állapotát naponta vizsgálják felül, továbbá folyamatosan zajlanak a síncserék a komoly balesetveszély kiküszöbölése érdekében. A BKV vezetői abban a pillanatban, amikor a szakértők életveszélyes állapotot észlelnek, leállítanák a 3-as metrót - hangsúlyozta. A főpolgármester azt mondta: a rendelkezésére álló információk szerint

"ma még bátran lehet utazni a 3-as metróval".