Kétmilliójába került a 444-nek, hogy hazudott

2017.11.14. 18:37

Komoly zavar lehet az igazmondó médiabirodalom erőterében, miután kiderült, hogy az egyik nagyágyú, Soros György 444-e hazudott. Nem először, de a mostani esetről papír is van, miután a Fővárosi Ítélőtábla jogerősen kimondta, hogy a blog olyan állításokat fogalmazott meg Kálomista Gábor producerről, amelyek köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. Az olvasóközönség ilyen fokú példás tájékoztatása kétmillió forintjába, plusz perköltségbe került a 444-nek. Hiába, az objektivitás nem olcsó. 

Kétmilliós sérelemdíj megfizetésére kötelezte a 444.hu-t kiadó Magyar Jeti Zrt.-t a Fővárosi Ítélőtábla, mert Soros György lapja valótlanságokat állított Kálomista Gábor producerről. Ezenfelül közel 400 ezer forint illetéket is meg kell téríteniük az államnak.

Nem örül

Forrás: Chip Somodevilla/Getty Images

Kálomista egy tavaly októberi cikk miatt fordult az igazságszolgáltatáshoz, miután az írás nélkülözte a tényszerűséget, ráadásul a producer jó hírnevét is megsértette. A 444 ugyanis olyanokat állított, hogy Kálomista kicsinyes szakmai belharc miatt kvázi kirúgatott húsz filmest a Kút című film egyik jelenete miatt, amelyben a producerről készített korábbi felvétel látható.

Csakhogy Kálomista jelezte, hogy ez konkrétan hazugság, merthogy egyetlen kollégának sem mondtak fel.

Mindösszesen annyi történt, hogy egy vágóasszisztenssel és egy kameramannal közös megegyezéssel szerződést bontottak, amely lépésnek szakmai okai voltak. Ami ezután következett, azt érdemes észben tartani a jövőre nézve.

Tehát a 444 elindít egy totális kamun alapuló lejárató kampányt valaki ellen, amelyet aztán valóságként értelmez a balliberális ellenzék, majd hadjáratba kezd.

Esetünkben Kálomista ellen aláírásgyűjtésbe fogtak arra fel, hogy „a magyar filmszakma különböző területein dolgozó szakemberek elítélik azt, hogy Kálomista méltánytalanul, embertelenül megvált több filmes kollégájától”. Értik, elítélik, ami meg sem történt. Továbbá azt is közölték, hogy „mivel etikátlannak tartják”, hogy kiváló szakemberek veszítették el a munkájukat, a jövőben nem is kívánnak Kálomistával dolgozni. 

A kiáltványt összesen 692 személy írta alá. 

692 megtévesztett és a 444-által megvezetett ember.

Kálomista Gábor

Fotó: Marton Szilvia

Szerencsére, a bíróság jóval józanabbnak bizonyult, és első- és másodfokon is kinyilvánította, hogy a 444 megsértette Kálomista jó hírnévhez fűződő személyiségi jogát, és hiába is érvelt azzal a blog, hogy csupán kritikát fogalmaztak meg a producerrel szemben, az nem kritika volt, hanem valótlan tényállítások sorozata. A legviccesebb momentum az amúgy elkeserítő történetben, hogy Soros portálját eredetileg csupán 200 ezer forintra büntették meg, de miután fellebbeztek, már kétmillióra. Házhoz a pofonért.  

Kálomista mindenesetre a hirado.hu oldalnak kissé fellélegezve úgy értékelt, hogy a döntéssel bebizonyosodott, hogy nem lehet az embereket alattomos és mocskos szándékkal tönkretenni”.

Ezt remélhetőleg előbb-utóbb majd a 444 is megtanulja.