A fuvarozók üdvözlik, hogy perli a kormány az EU-t a diszkriminatív jogszabályok miatt

kamion, teherautó, raktér, szállítás, szállítmányozás, fuvarozás, illusztráció
Illusztráció.
Vágólapra másolva!
A hazai fuvarozói érdekképviseletek támogatják a magyar kormányt az unió mobilitási csomagja miatt indított perben - írja hétfői számában a Magyar Nemzet. A magyar kereset szerint a jogszabályok diszkriminatívak, ellentmondanak az EU alapelveinek és többlet-környezetterhelést okoznak.
Vágólapra másolva!

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) üdvözli a magyar kormány fellépését a mobilitási csomag jogszerűtlennek vélt pontjai ellen.

- közölte a lap kérdésére Árvay Tivadar, az érdekképviseleti szervezet kommunikációs vezetője. A lap emlékeztet arra, hogy a csomag első elemei már hatályosak:

augusztus óta a cégeknek biztosítaniuk kell, hogy a járművezetőik négyhetente hazatérjenek, és tilos a 45 órás vagy annál hosszabb heti rendszeres pihenőt a járművek kabinjában tölteni.

A magyar cégek szinte kivétel nélkül megfelelnek ennek az elvárásnak, a gépkocsivezetők egy-két, de legfeljebb háromhetente hazatérnek Magyarországra. A kabintilalom pedig valójában azért jelent problémát, mert

nincs megfelelő számú és minőségű parkoló és szálláshely az EU-ban,

amely alkalmas befogadni ilyen számban a járműveket és a gépkocsivezetőket.

A csomag további pontjai a következő másfél évben, vagy annál később lépnek életbe. Ide tartozik például a gépkocsivezetők javadalmazásának szabálya, ami azt jelenti, hogy a jövőben a sofőröket is kiküldött munkavállalóként kell kezelni, és számukra azt a javadalmazást kell biztosítani, amelyet az általuk érintett országok gépkocsivezetői kapnak.

Az MKFE - és a mostani keresetében a magyar kormány is - vitatja ezt a szabályt, álláspontja továbbra is az, hogy a gépkocsivezető nem tekinthető kiküldött munkavállalónak, nem azonos a státusa egy állandó munkahelyen tevékenykedő építőipari munkással vagy mezőgazdaságban dolgozó emberrel.

Illusztráció. Forrás: Shutterstock

A csomag további pontjai közt van a járművek nyolchetenkénti hazatérése a székhely szerinti országba.

Ez kimondottan diszkriminatív intézkedés, azokat az EU-tagokat, amelyek nem a centrumban vagy például szigeten találhatók, kifejezetten hátrányosan érinti.

A járművek utaztatása komoly költségnövekedést jelent majd, és szembemegy a zöldcélokkal is, arról nem is beszélve, hogy ezek a felesleges üresjáratok az infrastruktúrát is terhelik - mondta az MKFE kommunikációs vezetője.