Nagy felháborodást keltett nem csak az autósok, de az autósszakmai szervezetek körében is, hogy Budapest főpolgármestere, Karácsony Gergely bejelentette:
véglegesen lezárná az autósforgalom elől a főváros észak-déli közlekedési folyosójaként működő pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszát.
Az index.hu online szavazásán cikkünk megírásáig 30 ezren nyilvánítottak véleményt a témában.
Ebben látványosan sokan képviselik a Karácsonyékkal ellenkező álláspontot: több mint 19 ezren fenntartanák az autóforgalmat végig az alsó rakparton; jelen állás szerint hozzávetőleg harmadannyi olvasó adná át teljesen a rakpartot a gyalogosoknak, és kb. 3700 részben.
Karácsony a biciklisávok utáni
újabb hajmeresztő, autósgyűlölő és közlekedési szervezési szempontból teljesen nonszensz elképzelése tehát nem csak a szakmai és egyes fővárosi szervezeteknél, de az állampolgárok körében is nagy felháborodást okozott.
A pesti alsó rakpart forgalom előli lezárása minden eddiginél nagyobb válságot idézne elő az eleve brutális fővárosi közlekedésben. Karácsony Gergely ötletét – szokás szerint –
nem előzték meg komoly hatástanulmányok, de társadalmi egyeztetések sem.
Pedig érdemes lett volna kikérni a környéken élők véleményét, akiknek az ablakai alá terelné Karácsony a rakpart eddigi forgalmát. Ez a terelés szinte biztosan a forgalom – az araszoló autók számának – sokszorosára emelkedésével járna ezekben az utcákban, az ott élők életét tovább nehezítve.
További lényeges kérdés az is, hogy a rakpartszakasz lezárása hogyan befolyásolná a főváros többi részén a már eleve elviselhetetlen mértékű közlekedési dugókat.