A D.A.S. JogSzerviz ingyenes iránymutatás ad a szélsőséges időjárás elszenvedőinek

Vágólapra másolva!
Az elsőszámú európai jogvédő szervezet jogászai telefonos segélyvonalon fogadják és válaszolják meg az időjárási tényezők következményeként károsultak kérdéseit, és közérthető tájékoztató anyagot tesznek elérhetővé a leggyakoribb káreseményekkel kapcsolatban - értesült az [origo]. A segélyvonal bármely, az időjárással összefüggésben történt, vagy történő esemény kapcsán hívható.
Vágólapra másolva!

A D.A.S. JogSzerviz tapasztalatai szerint, amennyiben az ügyintézés szakszerűen kezdődik meg, illetve már egy korai fázisban sikerül kezelni a problémákat, az érintett szervezetekkel, biztosítókkal gyorsabban egyezségre lehet jutni.

A telefonhívások során a cég szakemberei többek között felhívják a károsultak figyelmét arra, hogy az esemény után mi a kárbejelentés menete, hogyan intézzék a kárszemlét, milyen dokumentumokat és formanyomtatványokat kell használni, milyen jogaik vannak, és hogyan érvényesíthetik azokat.

Arra vonatkozóan is ajánlást adnak, hogy mit tehetnek a károsultak, ha előzetesen nem volt biztosításuk, milyen megoldások állnak rendelkezésükre, amennyiben az ingatlanuk hitellel terhelt; mi a teendő, amennyiben gépjárművükben, egyéb ingóságukban okozott kárt az extrém időjárás. A jog által elháríthatatlannak, fel nem róhatónak nevezett helyzetek is tisztázásra kerülnek.

A kötelezettségmentes, telefonos iránymutatás célja, hogy a szélsőséges időjárást elszenvedő emberek minél eredményesebben tudják érvényesíteni jogaikat, jogos érdekeiket. A segélyvonal bármely, az időjárással összefüggésben történt, vagy történő esemény kapcsán hívható 2013. március 26. és április 5. között, hétköznaponként 9-16 óráig a 06 1 710 1100-as, nem emeltdíjas telefonszámon. A tájékoztató leírás a www.das.hu oldalon érhető el.