Az eseményt nagyszabású gálával ünnepelték New Yorkban, melynek keretében a brit szerző és a fantomot legelőször alakító Michael Crawford is színpadra lépett. Webbert állítása szerint valósággal "megsemmisítette", miután a színpadra lépve az elegáns közönség percekig felállva tapsolta
"Olyan volt számomra, mint bármelyik másik éjszaka" - mondta a komponista, hozzátéve, hogy a 18. éve futó pompás show még sokadszorra is lenyűgözte. Az ünnepi előadás végén a rendező Harold Prince és a producer, Cameron Mackintosh is a színpadra vonult tucatnyi színésszel együtt, akik korábban szerepeltek az előadásban, az elmúlt közel két évtized alatt. Az előadást végül fogadás zárta a Waldorf-Astoria szállodában.
A Macskák és Az operaház fantomja hatalmas diadalai ellenére Webber állítja, hogy nincs biztos sikerreceptje: "Ha tudnám, hogyan kell, rögtön írnék egy újat" - válaszolta még korábban az új sikerdarabokat sürgető kérdésekre.
A Fantommal kapcsolatos felhajtás azonban nem terelheti el a komponista figyelmét a legújabb darabjának szóló ellenkezésről. A The Beautiful Game című mű Észak-Írországról és ennek kapcsán a vallási alapú összetűzésekről, illetve a terrorizmusról is szól (bár középpontjában a futball áll). A musicalt közel egy évig játszották Londonban.
"Nagyon különbözik a többi művemtől" - idézi ezzel kapcsolatban Webbert a Reuters. "Természetesen igen komoly problémákkal foglalkozik. Sokan úgy is vélekedtek, hogy egyébként is éppen eleget éreznek a terrorizmusból."