Kiakadtak a Myspace-re a független kiadók

Myspace logo hivatalos
Vágólapra másolva!
Az új dizájnnal, Justin Timberlake-kel hódító oldal jogosulatlanul használja a független kiadók zenéit.
Vágólapra másolva!

Új dizájnnal igyekszik visszakapaszkodni az internetes zenepiac élére a Myspace, a valaha szebb napokat látott, részben Justin Timberlake által vezetett oldal. Az új zenék felfedezésének örömét hirdető cég azonban 2011 végén nem újította meg szerződését a független kiadókat képviselő szervezetekkel, így ezek zenéit jogosulatlanul kínálja lejátszásra - már amit nem szedettek le a jogtulajdonosok. Pedig komoly katalógusról van szó: több millió dalról, amelyek az internetes zenehallgatás nagyjából 10 százalékát teszik ki, köztük olyan előadókkal, mint például az Arcade Fire, Tom Waits, The xx, Arctic Monkeys stb. A függetlenek előbb a New York Times cikkében, majd a MIDEM zeneipari konferencián keltek ki a Myspace ellen.

Elegük van abból, mondják, hogy egy-egy új szolgáltatás a major kiadókkal megállapodik, elindul, majd ezután úgy áll a függetlenekhez: "ha akartok, jöhettek ti is a maradékért". A Myspace-ben 40 százalékos tulajdonrésszel bíró nagy kiadók simán bíróság elé citálják azokat, akik azt mondják, hogy "hát ha találtok nálunk olyan zenét, amit jogosulatlanul használtok, nyugodtan szóljatok, majd leszedjük" - ámde a Myspace pont ugyanezt csinálja, és ezzel mintha nem lenne bajuk. Ráadásul a függetlenek szerint a Myspace eljárása üzletileg sem kifizetődő: ha egy oldalon nem találhatók meg a független kiadók sikeres zenészei, akkor azt a zenerajongók nem fogják használni. "Ha nincs meg nálad minden, akkor hamarosan semmi sem lesz" - mondta a Billboardnak brit független szervezet, az AIM vezetője.

A Myspace-nek a legutóbbi, tavaly decemberi adatok szerint 27,4 millió látogatója volt az Egyesült Államok területéről; a csúcsidőszakban, 2008-ban ugyanez a szám 76 millió volt.