Borról van szó: bemutatták a Borkommunikáció című könyvet

2018.12.07. 12:16

A minőségi, magyar borokat kívánja népszerűsíteni a napokban megjelent Borkommunikáció - Aszútól a zenitig című kötet. A Századvég Kiadó gondozásában megjelent könyv nemcsak a borász szakmának, hanem a borkedvelőknek is értékes információforrás lehet - mondta a könyvbemutatón Dr. Mészáros Gabriella borakadémikus, a Borkollégium társalapítója.

Az idei év különleges a magyar borászat szempontjából, mert rekordmennyiségű, csaknem 4 millió hektoliter bort készítettek Magyarországon, ezért is fontos egy olyan kötet megjelenése, amely a bor megismerését és fogyasztását népszerűsíti - mondta a kötet bemutatóján Font Sándor, az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának elnöke.

A magyar bor versenyképességéről szólva Mészáros Gabriella borakadémikus azt mondta, a magyar bor akkor lehet versenyképes, ha mellé tesszük az embert, a tájat és a kultúrát, amely az egyes borok hátterét és bázisát adja. A kötetet ajánlva kiemelte, hogy az nemcsak a borász szakmának, hanem a bor kedvelőinek is számos, új ismeretet adhat.

A bor nyelvi képe és a fröccs

A könyv egyes fejezetei érintik a bor művelődéstörténetét és a szentséghez fűződő viszonyát, a magyar borvidékek, borgazdaság, csomagolás és dizájn témaköreit. Esettanulmányok szólnak továbbá a bornak az irodalomban betöltött szerepéről, a BalatonBorról, a borleírásokról, a bor nyelvi képéről, a fröccsről, illetve a boros mémekről.

A kötet szerzői neves egyetemi kutatók és gyakorlati szakemberek, illetve az egyetemi kurzus kiemelkedő kutatásait is bemutatja két hallgatói csoport. A kötet illusztrációinak nagy részét 150 pályázó közel 750 képe közül választották ki a szerkesztők

A Borkommunikáció kötet célja, hogy

segítsen az egyre jobb minőségű, egyre változatosabb magyar borok hazai és külföldi megismertetésében.

Az impozáns kiállítású, egyben informatív kötet ötletadó szerkesztője dr. Veszelszki Ágnes, a Budapesti
Corvinus Egyetem docense, aki harmadik éve kínál a hallgatóknak szabadon választható óraként
Borkommunikáció kurzust, mely a borról szóló és a borral történő kommunikáció témakörét fogja át.
E kurzusból született az összefoglaló kötet ötlete.