A fedélzeten tárolt folyékony hidrogén és a légkörből kivont oxigén az üzemanyagtartályokban keveredik egymással. Az előállt elektromosság működteti a légcsavarokat. A kaliforniai székhelyű AeroVironment szerint egy teljes tanknyi hidrogén akár 24 órán keresztül is képes a levegőben tartani a pilóta nélküli repülőgépet.
Azok a légijárművek, melyek ezzel a módszerrel működnek, a repülésből származó üvegházhatású gázok kibocsátását jelentékeny mértékben csökkenthetik. A Global Observer-nek keresztelt repülő inkább vitorlázó repülőre hasonlít, mint egy hagyományos gépre: szárnyainak fesztávolsága eléri a 15 métert, melyek egy viszonylag kis törzshöz kapcsolódnak, s a jármű hátul egy hosszú, "szitakötő"-farokban végződik.
A szárnyak elülső részén nyolc propellert láthatunk. A valódi újdonság tehát nem a külsőben rejlik, hanem a működési elvben. Alex Hill, az AeroVironment washingtoni képviselője arról számolt be a BBC News-nak, hogy "Igen alacsony hőmérsékleten tároljuk a fedélzeten a folyékony hidrogént. Ezért a tank biztonságos szigetelése a legfontosabb kérdés."
Titkos design
Látszólag vitorlázórepülő... |
Naplemente a fedélzetről |