A jugoszláv távközlési miniszter tagadja, hogy betiltotta volna a montenegrói televízió sugárzását Szerbiában

Ivan Markovics jugoszláv szövetségi távközlési miniszternek nincsenek olyan információi, amelyek szerint az újvidéki kábeltelevíziós vállalatoknak bárki is megtiltotta volna a montenegrói televízió műsorainak közvetítését. A kábeltelevíziós társaságok csütörtökön a miniszter utasítására hivatkozva vették le több tévétársaság - például a Duna Televízió - műsorait szolgáltatásaikból.

"Nem tudok róla, hogy a montenegrói televízió műsorai be lennének tiltva. Ha valamilyen műszaki okokról van szó, amelyek miatt a cégeknek nem áll módjukban a műsor sugárzása, az egészen más kérdés" - mondta Markovics a Jugoszláv Egyesült Baloldal (JUL) sajtóértekezletén, amelyet a B92 rádióállomás internetes adásában ismertetett.

A szövetségi tájékoztatási miniszter utasítására szerdán mind az öt újvidéki kábeltelevíziós rendszer levette szolgáltatásainak kínálatáról a montenegrói televízió, valamint a Horvát Televízió, a szarajevói OBN és a magyar Duna Televízió műsorait.

Markovic szerint a külföldi műsorokat "a választási időszakban nem szabad sugározni", s "ezt egyetlen másik országban sem engedélyezik". A miniszter élesen bírálta a montenegrói televízió szerkesztéspolitikáját. Markovics egyébiránt meggyőződését fejezte ki, hogy Szlobodan Milosevics, a baloldal elnökjelöltje a közelgő választásokon teljes győzelmet arat és kiemelte, hogy a szövetségi választásokat Montenegró és Koszovó területén is megtartják.

"Az elnökválasztásokon Milosevics 100:nulla arányban fog győzni - természetesen százalékokban kifejezve. Ez azért fog így történni, mert Milosevic 10 évig védte, óvta és fejlesztette ezt az országot és ezt a népet. Ennek a népnek tudni kell, hogy Milosevicsnek köszönhetően él szabadon" - nyilatkozta Markovics.

(MTI)

Korábban:

(2000.08.31.)