Vágólapra másolva!
Lemondott idei nyári reklámkampányának szlogenjéről a legnagyobb magánkézben lévő román mobiltelefon-társaság, mert el akarta kerülni a románellenesség vádját. Az idegenforgalmi miniszter nyomásának engedve a társaság fekete-tengeri üdüléseket sorsol ki a Maldív-szigetek helyett.
Vágólapra másolva!

A románellenesség fenyegető vádja miatt a legnagyobb magán mobiltelefon-társaság lemondott nyári kampányának szlogenjéről.

A Connex nevű társaság a román idegenforgalmi miniszter haragját vívta ki azzal, hogy "Az idén nem a Fekete-tengert fogod látni" szlogent választotta nyári kampányának jelmondatául. A cég - az előfizetői kedv ösztönzésére - Maldív-szigeteki nyaralást sorsolt volna ki.

Dan Matei Agathon idegenforgalmi miniszter azonnal a kampány leállítására szólította fel a társaságot. Ezzel egy időben jelentést tett le a miniszterelnök asztalára, bizonyítván: a Connex súlyos károkat okoz a román turizmusnak azzal, hogy olyan képzetet terjeszt, miszerint a külföldi idegenforgalmi ajánlatok jobbak lennének a románnál.

A román lapok beszámolói szerint Adrian Nastase kormányfő reagálása határozott és kemény volt: előbb a társasághoz küldte a miniszterelnöki ellenőrző hivatal embereit, majd azt ajánlotta a társaság vezetőinek, hogy üljenek le megbeszélésre a miniszterrel.

A találkozón gyorsan baráti megegyezésre jutottak. A Connex lemondott a kifogásolt jelmondatról, a jutalomüdülések körét kibővítette fekete-tengeri nyaralásokkal, és gőzerővel hozzákezdett egy új kampány kidolgozásához.

A társaság vezetői hangsúlyozták, hogy "nem a kormány zsarolásának engedtek", mint azt a lapok írták. Az újságok szerint Agathon arra készült, hogy szükség esetén beperli a Connexet románellenes kampány miatt, és 1 millió dolláros kártérítést követel a román államnak okozott károk miatt.

A Ziarul Financiar című gazdasági napilap csütörtöki írása szerint a "hazai termék" védelmét meghirdető román kormány most első alkalommal szólt bele nyíltan egy nagy magántársaság kampánytevékenységébe. Ezzel nagyon kényes helyzetbe hozott más nagy külföldi cégeket, amelyek szintén külföldi nyaralások ígéretével ösztönzik termékeik vásárlására a románokat.

A lap kommentárja ugyanakkor arra is kitért, hogy ha már a hazafiság kérdése lett a fekete-tengeri üdülés, akkor nem elég, hogy Adrian Nastase román gyártmányú személygépkocsikba ültette a kormány tagjait: arra is fel kell szólítania minisztereit, hogy jó példával járjanak elöl, és az idén a fekete-tengeri román strandokon, ne pedig külföldön nyaraljanak.