Megbántotta Indiát a csokireklám

Vágólapra másolva!
Egész Indiát megbántotta a Cadbury csokoládégyártó, miután Csábítás nevű termékét a vitatott hovatartozású Kasmír állammal hozta összefüggésbe. A hirdetéshez a következő szlogent használta: "Túl jó, hogy osztozzunk rajta!" Az óriáscég azóta bocsánatot kért.
Vágólapra másolva!

Az egyik óriási csokoládégyártó cég, a Cadbury bocsánatot kért, miután reklámjával megbántott egy egész országot. A Csábítás nevű termékét a vitatott hovatartozású Kasmír állammal hozta összefüggésbe a gyártója, a következő szlogent használva: "Túl jó, hogy osztozzunk rajta!"

A hirdetés ráadásul az indiai függetlenség napján, augusztus 15-én jelent meg egy indiai lapban. A reklámon látható volt Kasmír térképe, a következő szavakkal: "Jó vagyok és csábító. Túl jó vagyok ahhoz, hogy osztozzanak rajtam. Mi vagyok én? A Cadbury Csábítása vagy Kasmír?"

Forrás: ORIGOA reklám miatt óriási volt a felháborodás Indiában, ahol a politikusok pártállástól függetlenül, egyöntetűen bocsánatkérést követeltek a gyártótól. Vadzspají kormányfő pártjának egyik vezető politikusa úgy nyilatkozott, hogy a hirdetés nagy érzéketlenségről árulkodik, pedig a kasmíri kérdés nagyon is érzékeny, ami miatt katonák ezrei áldozták életüket - írja a CNN.

A Cadbury India közleményben kért bocsánatot az érintettektől, a brit anyacég pedig szintén közleményében közölte: "Időről időre a helyi management hibázik. Ez egyértelmű hiba volt."

India és Pakisztán 1947-es függetlenné válásuk óta vitatják Kasmír hovatartozását, és már két háborút vívtak egymással. Mindkét ország atomhatalom. Az indiai-pakisztáni viszony tavaly decemberben ismét kiéleződött, és május végére közvetlen háborús veszély alakult ki. Azóta enyhült a feszültség.