Nem tesz vallomást a mozdonyvezető

Vágólapra másolva!
A mozdonyvezetők szakszervezete védelmébe vette a 78 halálos áldozatot követelő spanyolországi vonatszerencsétlenség mozdonyvezetőjét. Szerintük a sebességet szabályozó biztonsági rendszer volt a hibás, nem pedig a férfi, aki a megengedett 80 km/h óra helyett 190-nel száguldott be egy kanyarba.
Vágólapra másolva!

Egyelőre megtagadta a vallomástételt az a mozdonyvezető, aki a gyanú szerint felelős a szerda késő este történt, 78 halálos áldozatot követelő spanyolországi vonatszerencsétlenségért.

Szombati spanyol sajtójelentések szerint az 52 éves Francisco José Garzón Amo - akit kórházi ápolása alatt már korábban hivatalosan őrizetbe helyeztek - nem volt hajlandó vallomást tenni.

Galicia tartomány rendőrségének vezetője, Jaime Iglesias korábban kijelentette, hogy a mozdonyvezetőt "a balesettel összefüggő bűncselekménnyel" gyanúsítják. Jorge Fernández Díaz igazságügyi miniszter pedig szombaton azt mondta, hogy gondatlanságból elkövetett emberölés gyanúja miatt indítottak eljárást ellene.

Az eddigi vizsgálatok azt bizonyították, hogy a Madridból érkező szerelvény mindössze négy kilométerre a Santiago de Compostela-i pályaudvartól túl későn fékezett egy rendkívül éles kanyarban. A sebességét tekintve a hagyományos és a szupergyors közötti, úgynevezett hibridvonat egy nagysebességű közlekedésre alkalmas vonalon haladt óránkénti 190 kilométerrel, noha az adott szakaszon 80 kilométeres sebességkorlátozás volt érvényben.

Az El País szerint a fedélzeti monitoron kigyulladt a tetemes sebességtúllépésre figyelmeztető vészjelzés, de a mozdonyvezető, Francisco José Garzón Amo a fékezés ellenére már nem tudta elkerülni a balesetet.

Az ügyben nyomozók a fékrendszer esetleges elégtelenségét is vizsgálják, és dolgoznak a mozdony fekete dobozainak kiértékelésén is. A mozdonyvezetők szakszervezete ugyanakkor védelmébe vette a vezetőt, hangoztatva, hogy a sebességet szabályozó biztonsági rendszer volt a hibás.

Pénteken 83 sérültet még mindig kórházban ápoltak, közülük 32-nek súlyos volt az állapota.

Az El Mundo című lap a rádióbeszélgetésekre hivatkozva arról számolt be, hogy a mozdonyvezető szinte rögtön a katasztrófa után azt kiáltotta: "Ezt elcsesztem, meg akarok halni." Sajtóértesülések szerint a mozdonyvezető korábban a Facebook oldalán és a YouTube-on gyakran dicsekedett azzal, hogy rendszeresen túllépte a sebességet, néha egészen a "legvégső határig".