Az utasok néhány perccel az 5:40-es indulást megelőzően azt tapasztalták, hogy a nemzetközi vonat egyetlen ajtaja sem nyílik ki a Nyugati pályaudvaron. (Hasonló esetek reggelente nap mint nap előfordulnak a Szob-Vác-Budapest vonalon.)
Ahhoz, hogy az emberek fel tudjanak szállni, ki kellett reteszelni az ajtót, amelyet a vonat oldalán lévő kar meghúzásával lehetett elérni.
Ilyenkor az ajtók kézzel nyithatóak, de a balesetveszélyre éles sípoló hang figyelmeztet.
Elvileg nyitott ajtókkal egyetlen vonat sem indulhat el, de ez a nemzetközi járat mégis kigördült a Nyugatiból, majd egyre gyorsabban haladt. A videót ekkor készítette az egyik utas.
Mivel a kalauz a vonatkocsit képtelen volt becsukni, az első olyan állomáson, ahol a menetirány szerint jobb oldalon volt a peron, megállították a vonatot. Ekkor a peronról a kart visszaengedve lehetett megszüntetni a kireteszelést, majd az automata be tudta csukni az ajtót, így a vonat biztonságosan mehetett tovább.
Vácon már minden ajtót sikerült kinyitni, igaz, ott a bal oldalon lehetett leszállni.
(A címlapi kép illusztráció.)