Vágólapra másolva!
Az év még csak most kezdődött, de már március végére éves rekordot dönthetett az esportipar, ha a befektetett pénzt vesszük figyelembe. A tőkeinjekció legnagyobb részéért Ázsia egyik legjelentősebb cége a Tencent felelős és ezen a kontinensen a legnagyobb a befektetői kedv.

A Tencent jól zárta a márciust, hiszen két különböző befektetéssel is erősítette helyzetét az esporban. A Huya nevű streaming platform 461,6 millió dollárt kapott a vállalattól, a rivális Douyu TV pedig további 632 millió dollárt. A Tencent tehát egy nap leforgása alatt 1,1 milliárd dollárt költött és ezzel egyre erősebb befolyást szerez a játék streaming platformok piacán.

Ez óriási összeg, hiszen az Amazon 1 milliárd dollárért vette meg a Twitch nevű játék streaming platformot, amely jelenleg piacvezetőnek számít.

A Niko Partners piackutató vállalat szerint csak Ázsiában nagyjából 1,26 milliárd dolláros üzletág volt az esport 2017-ben, a legtöbb bevétel pedig a mérkőzések és a nívós tornák elő közvetítéséből folyt be, összesen 625 millió dollár.

Forrás: AFP/Imaginechina/Dycj

Azonban nem csak a Tencent volt aktív márciusban. Az Infinite Esports - amely többségi tulajdonos az Optic Gamingben, valamint az Overwatch Leagueben szereplő Houston Outlaws csapatában - diverzifikálta portfólióját azzal, hogy megvették az esport ruházattal foglalkozó Sector Six márkát.

Az Infinite vezetője Neil Leibman - a Texas Rangers baseballcsapat társtulajdonosa - eddig is több esport csapattal és vállalattal kötött partneri megállapodást, vagy vásárolt meg egészében. Közéjük tartozik a közvetítésekkel foglalkozó NGAGE, a Triggerfish esport ügynökség és az OpTic, az Allegiance és az Obey Alliance esport csapatok. A vállalat az idei év végére tervezi egyesíteni a teljes portfólióját, majd egy 3000 fős esport stadiont is építenek Arlingtonban.

Európában a RTL csoport, a hozzájuk tartozó francia M6 csatornán keresztül, kisebbségi tulajdonos lett a Glory4Gamers nevű amatőr esport szervezetben.

Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Daniel Kalker

Niko Partners becslései szerint a mobilos játékok is egyre nagyobb teret fognak nyerni. Délkelet-Ázsiában a mobilos játékosok száma 2017 végére elérte a 170 milliót, ez a szám pedig 2021-re 250 millióra nő majd. Ez felkeltette az AirAsia Group vezérigazgatójának és társalapítójának, Tony Fernandesnek a figyelmét is.

Az csoport bejelentette, hogy többségi tulajdonrészt vásárolnak a maláj esport szervezetben, a Team Saiyanban, amely ezentúl AirAsia Saiyan néven fog működni. Az ázsiai óriás beszállása nem kis jelentőségű. A vállalat 2017-ben 408 millió dolláros profittal zárt, 2009 és 2013 között pedig a Manchester United szponzoraként is szerepeltek.