Társoldalunk:

A Ferrari tönkreverte a mezőnyt, Baumgartner kiesett Melbourne-ben

A Ferrari csattanós választ adott azoknak, akik kételkedtek a gárda idei versenyképességében. Az időmérő edzés után a versenyt is teljes mértékben uralta Michael Schumacher és Rubens Barrichello, a 71. futamgyőzelmét begyűjtő német pilóta kis híján lekörözte az ötödikként leintett Juan Pablo Montoyát is. A dobogóra Fernando Alonso állhatott még fel, aki az első pillanattól az utolsóig hibátlanul versenyzett, a negyedik Ralf Schumacher lett. Baumgartner Zsolt nem tudta teljesíteni a versenytávot, elektronikai hiba miatt a 16. körben feladta a melbourne-i futamot.

Az idény első versenyének három legfőbb tanulsága: 1., hiába temették a "szakértők" a Ferrarit, a jelek szerint ismét az olaszok rakták össze a legjobb autót. Nem rukkoltak elő forradalmi fejlesztéssel, egyelőre mégis messze a mezőny előtt járnak. Michael Schumacher és Rubens Barrichello a legnagyobb természetességgel gyűjtötte be az istálló 63. kettős győzelmét, a többiek a nyomukba sem értek. A német még azt is megengedhette magának, hogy nem sokkal a leintés előtt maga elé engedje a hatodik helyezett Jenson Buttont, akit korábban már lekörözött.

2., igaza volt Kimi Räikkönennek, aki azt jövendölte, hogy a McLaren Ausztráliában még nem lesz versenyképes. A finn a futam első kiesője lett, s csapattársa, David Coulthard sem váltotta meg a világot: nyolcadikként intették le, pedig a pontszerzők közül egyedüliként csak kétszer volt kint kereket cserélni. Nem túlzás a McLarent az idénynyitó legnagyobb csalódásának nevezni, sok munka áll a wokingiak előtt, ha a világbajnoki címért akarnak harcolni. Persze, a Toyota sem büszkélkedhet eredményével, da Matta 12., Panis 13. lett, s ez az idei nagy célok fényében katasztrofális eredmény.

3., Baumgartner Zsoltnak rengeteg tanulnivalója van még. Igaz, önhibáján kívül esett ki, mivel a harmatgyenge Minardi elektronikája tönkrement, de az vitathatatlan, hogy az első pillanattól kezdve az utolsó helyen autózott. Hiába indulhatott a 17. helyről, mindhárom mögüle rajtoló faképnél hagyta, még csapattársa, Bruni is. Nem túl biztató kezdet, remélhetőleg Malajziában jobb eredményt ér el.

Érdemes még kiemelni a Renault-k, különösen Fernando Alonso produktumát: hiába tiltották be a rajtautomatikát (tavaly a francia istálló tökéletesre fejlesztette ezt a rendszert), a spanyol egészen elképesztően startolt, a harmadik helyre nyargalt fel. S ez még mind semmi, végig biztosan őrizte ezt a pozíciót, hibátlanul vezetett. Tavaly már letette a névjegyét, idén még többre lehet képes!

Szólni kell a Bridgestone-ról is, amely az első futam alapján ledolgozta a Michelin-nel szembeni hátrányát. Persze, hosszú még az idény, sok minden változhat, de egyelőre úgy tűnik, mindkét gumigyártó ugyanolyan erős, s ez feltétlenül jót tesz majd a versenyeknek.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK