Palik mindenekelőtt az összes szakembernek, akik 1986 óta bármilyen formában a Magyar Nagydíjért dolgoztak, megköszönte az FIA díját. A méretes és nehéz trófeát három hete adta a szövetség a magyaroknak, a szokásos monte-carlói Grand Prix-gálán.
"Hihetetlen érzés volt átvenni a díjat, ahol Michael Schumacher, Juan Pablo Montoya vagy a Ferrari-csapat állt a színpadon. Még az átvétel előtt levetítettek egy ötperces filmet Magyarországról, ami szintén hátborzongató volt" - emlékezett Palik. "Sok kormány váltotta egymást nálunk, de a Magyar Nagydíj kérdésében mindig is politikai konszenzus volt, így a díjat mi csak átvettük, az sok-sok embernek jár."
A Hungaroring olyan futamok után kapta meg az elismerést, mint a monacói, a kanadai vagy az ausztrál. A futam jövőjéről Palik elmondta: fennáll a veszély, hogy 2005-től kiviszik a sportágat Európából, mert az Európai Unio előbbre hozta a dohányreklámok eredetileg 2006-ra tervezett tilalmát - hazánk pedig 2004-ben az EU tagja lesz.
A Magyar Nagydíj szervezői bíznak a kompromisszumban, hiszen a Hungaroringre 2006-ig kötöttek szerződést. Emellett Palikék elértek egy szintet, mellyel a Magyar Nagydíj kivívott magának egy jó pozíciót, talán ezzel is "maradásra bírva" a Forma-1-et.
Jövőre a központi költségvetésből hárommilliárd forint jut a Magyar Nagydíjra, ami egyfelől ugyan komoly terhet jelent az országnak, másfelől viszont komoly bevételeket is hoz, s államháztartási szinten egyensúlyban van a mérleg - fejtette ki Palik.