Vágólapra másolva!
Martin Whitmarsh szerint a csapat hibázott, amikor nem mondták meg elég világosan Hamiltonnak, hogy milyen köridőt várnak tőle az utolsó kivezető körében, és ezért nem ért oda időben a rajtvonalhoz. Button szerint a látszat ellenére komoly bajban van a McLaren, mert a hosszú etapokon nagy a hátrányuk.

A McLarennél az időmérő után Jenson Button azon bosszankodott, hogy milyen kevéssel maradt le a pole pozícióról. Szerinte csak egy körön veszik fel a versenyt a Red Bull-lal, a hosszú etapokon már nem.

"Ennél közelebb még nem voltam a pole-hoz ebben a szezonban, de ez még mindig nem első rajtkocka, holnap a rajtrácson ugyanolyan távolságra lesz az első hely a másodiktól. De elégedett vagyok, mert nem hagytam ma semmit a pályán, úgy érzem, mindent kihoztam az autóból, semmi sem maradt benne" - mondta Button.

"Ha megnézzük az egykörös tempónkat a szabadedzéseken, az nagyon jó volt, de a hosszú etapokon (körönként) 1,5 másodperces lemaradásban vagyunk. Még ha más üzemanyagszinttel mentek is ők - bárcsak a mi autónkban 200 kg lett volna -, komoly bajban vagyunk."

"A pénteki hosszú etapunk a magas üzemanyagszinttel nem volt éppen ideális, de láttuk már, hogy a forma jelentősen meg tud változni péntekről vasárnapra, a verseny valószínűleg nagyon más lesz. A vasárnap a fontos nap: másodikként indulunk, és nagyon-nagyon közel vagyunk. Igazán remélem, hogy holnap felvehetjük a kesztyűt a Red Bull-lal" - tette hozzá 2009 világbajnoka.

Forrás: McLaren
Hamilton az időmérőn

Lewis Hamilton az egész időmérőn nagyon gyors volt, csak a legfontosabb pillanatot szúrta el, a legvégét. Olyan lassan ment, hogy ketten is megelőzték az utolsó kanyarban a felvezető körében, és így már nem tudta megkezdeni a mindent eldöntő gyors körét, mert leintették az edzést.

"Úgy érzem, több tizedmásodperccel is gyorsabb lehettem volna, több kanyar is volt az első mért körömben, ahol időt vesztettem. Boldog vagyok a harmadik hellyel - a tisztább oldalról fogok indulni, innen jó versenyünk lehet. Ha ilyen autónk lett volna a szezon elején, akkor szerintem a világbajnokság másképp alakult volna" - mondta Hamilton.

"A Q3-ban az utolsó körömnél kompromisszumra kényszerültem, mert a kivezető köröm utolsó kanyarjában Mark Webber hirtelen a semmiből mellettem termett a belső oldalon. Aztán Michael Schumacher jött, megelőzött kívülről, és lement a fűre. Ezek késleltettek engem, így nem értem időben a rajtvonalhoz, hogy elkezdjem a körömet - érdekes szituáció volt, mindannyian azon voltunk, hogy átszeljük a vonalat. Lehet, hogy a harmadik helyről indulok, de tudom, hogy olyan gyors vagyok, mint az előttem lévő srácok" - tette hozzá.

Forrás: McLaren
Whitmarsh és Hamilton

Martin Whitmarsh részben a csapatra hárította a felelősséget Hamilton hibájáért: "Lewis is remek munkát végzett, főleg a különlegesen gyors körével a Q2-ben, és az első körében a Q3-ban. Szorított minket az idő, amikor elhagyta a garázst az utolsó köre előtt - tudtuk, hogy nem engedheti meg, hogy más autók elé kerüljenek a pályán. Vesztett némi időt a kivezető körben, és nem ért oda időben a rajtvonalhoz, hogy megkezdhesse az utolsó körét. Utólag már látjuk, hogy talán nem vázoltuk fel Lewisnak elég világosan, hogy milyen köridőt kell elérnie a kivezető körében" - nyilatkozta a McLaren csapatfőnöke.

"Jenson remek munkát végzett az időmérőn. Tény, hogy egész hétvégén briliáns módon vezetett - extrém pechje volt, hogy 9 ezredmásodperccel kapott ki, ami 68 centimétert jelent 280 km/órás sebességnél, amikor áthaladnak a célvonalon" - tette hozzá.