Vágólapra másolva!
Mark Webber úgy gondolja, a futamok első etapjában nyújtott teljesítményén kell javítania ahhoz, hogy a jövőben versenyképesebb legyen.

Miután tavaly a szezon jelentős részében ő vezette a pontversenyt, és még az utolsó futamon is volt esélye a világbajnokság megnyerésére, 2011-ben Mark Webber csak ritkán tudott beleszólni az élen zajló küzdelembe. Csapattársa, Sebastian Vettel eddig tizenegy futamot nyert, és már Szuzukában bezsebelte a bajnoki címet - az ausztrálnak ezzel szemben még nincs futamgyőzelme, és a dobogó második fokára is csak kétszer állhatott fel.

Webber elismerte, hogy a gyengébb szereplésnek köze van az F1-be az idén visszatérő Pirelli gumikhoz, amelyekhez nehezen tudott hozzászokni, azonban úgy véli, a problémát főleg a verseny elején nyújtott teljesítménye okozza. Szerinte a futamok sokszor már az első etapban eldőlnek, ő pedig inkább a későbbiekben nyújt jobb teljesítményt. A futam közbeni tankolás tilalma pedig kevesebb lehetőséget nyújt a felzárkózásra.

"Amikor a verseny közben is tankolhattunk, akkor rugalmasabbak lehettünk a stratégia szempontjából: egy kiállásról átállhattunk kettőre, vagy fordítva" - nyilatkozta a bajnokság negyedik helyén álló Webber az Autosprintnek. "Manapság viszont szinte a futam kezdetén eldől minden, különösen az első négy helyen álló autó számára. Bár nyilvánvalóan vannak olyan versenyek, amikor hátulról is felzárkózhatunk, ezt Jenson (Button) és én is megmutattuk."

Forrás: AFP

"A három, élen álló versenyző általában ugyanazt csinálja, lemásolják egymás stratégiáját" - folytatta. "Ha az ellenfelünk kiáll a bokszba, akkor mi is így teszünk. Ha azonban lemaradunk, és azért kell küzdenünk, hogy visszakapaszkodjunk, a gumijaink gyorsan elkopnak."

Webber helyzetét tovább nehezíti, hogy eddigi három pole pozíciójával az időmérőn nyújtott teljesítménye is jelentősen elmarad csapattársáétól, aki tizenháromszor indulhatott az élről. "Seb pontosan az ellentétem: szombaton, az időmérőn nagyon erős, valamint a futam első felében is, ilyenkor a legjobb formáját nyújtja. Ezután már nincs sok tennivalója" - magyarázta az ausztrál.

Webber reméli, hogy jövőre a befújt diffúzorok tiltása miatt megváltozó autókkal eredményesebb lesz, addig pedig lépésről lépésre próbál felülkerekedni a problémáin. "A szezon első felében voltak nehézségeim a bokszkiállásokkal. Ezzel most már nincsenek gondjaim, de a versenytempóm még mindig nem jó. Olyan ez, mint egy kirakós játék: a következő lépés az, hogy a verseny első felében is jól teljesítsek. Ha ez sikerül, ismét versenyképes leszek" - fogadkozott.